Közlemény
Helyreigazítás kérése a NAV végrehajtás hírének kapcsán

corvinus_1.jpg

Az mfor.hu weboldalon, valamint a hírt átvevő és részben értelmező további fórumokon megjelent TÉVES információkkal kapcsolatban a Budapesti Corvinus Egyetem kéri az alábbi helyreigazítás közlését:

A hírek tévesen azt a látszatot keltik, hogy a Budapesti Corvinus Egyetem adóssága növekvő tendenciájú lenne, és ezzel kapcsolatban a NAV részéről végrehajtás fenyegetné. Ez azonban tényszerűen nem igaz. A hírek forrását a mfor.hu oldalán megtalálható HIBÁS táblázat képezi, azonban az ott szereplő adatokat a szerkesztés során felcserélték. A megjelent hírekkel ellentétben az egyetem nyilvántartott szállítói állománya augusztusban 190 MFt volt, és ez szeptemberre 50 MFt-ra csökkent, vagyis a számok a valóságban nem növekvő, hanem csökkenő tendenciát mutatnak.

A tendencia mellett figyelembe kell venni az összegek tartalmi jellemzőit is. Ezekből az összegekből augusztusban 130 MFt és szeptemberben 17 MFt uniós pályázati elszámolásokból adódó szállítói finanszírozás, ami azt jelenti, hogy az ezen összegek mögött álló számlákat nem az egyetem, hanem a pályázatot felügyelő szervezet fizeti ki közvetlenül, az egyetem ráhatása nélkül. A nyári hónapokban lezajlott pályázati tevékenységekhez kapcsolódó összegek jelentek meg az augusztusi adatban, és a sikeres elszámolásokat követően ezek szeptemberre kifizetésre kerültek.

A fentiek alapján az egyetem adósságára és a kapcsolódó szankciókra vonatkozó megállapítások tévesek és megalapozatlanok. Az egyetem a NAV köztartozásmentes adatbázisában a mai napon is szerepel, és az elmúlt 10 hónapban a 2013 évi jelentős, milliárdos nagyságrendű tartozásait kiegyenlítette, pénzügyileg konszolidálódott, így a közeljövőben nem fenyegeti semmiféle végrehajtási, vagy egyéb, a gazdálkodásra visszavezethető szankció, intézkedés. A szakmai és a felügyelő szervek véleménye szerint az Egyetem az elmúlt hónapokban kivételes szakértelemmel, professzionális és a hazai felsőoktatási intézmények előtt is követendő, példaértékű módon számolta fel adósságállományát és stabilizálta pénzügyi állapotát - Dr. Pavlik Lívia megbízott gazdasági főigazgató vezetésével.

A fentieken túl felhívjuk a figyelmet arra, hogy a fenti tévedések gondos újságírói munkával kiküszöbölhetőek lennének, és elkerülhetők lennének az ilyen helyzetek, amelyek az egyetem oktatói és tudományos tevékenysége eredményeként elért hazai és nemzetközi tekintélyét, jóhírét jelentős mértékben negatívan befolyásolják.

Budapest, 2014. november 6.

Dr. Rostoványi Zsolt
rektor

süti beállítások módosítása