A Corvinus Egyetem vezetőségének sajtóközleménye az intézményt érintő hírekről

A Budapesti Corvinus Egyetemmel (a továbbiakban: Egyetem) kapcsolatban több internetes portálon is hírek jelentek meg 2015. március 29-én, amelyek az Egyetem 2009-2012 közötti gazdálkodásával kapcsolatban a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (a továbbiakban: KEHI) által tett megállapítások nyomán indított rendőrségi nyomozásokról számolnak be.

universidad_corvinus_budapest.jpg

A KEHI tavaly lezárt vizsgálatának ezen következményeiről a sajtóban már több alkalommal jelentek meg hírek, ezek ismételt nyilvánosság elé tárásának aktualitása az Egyetem számára nem ismert.
Jelen nyilatkozatunkban is megerősítjük – ahogy ezt korábban is tettük –, hogy a KEHI az általa feltárt szabálytalanságokhoz kapcsolódóan valóban feljelentéseket tett. Az ügyek kivizsgálásában az Egyetem maximálisan közreműködik a nyomozás sikeres lebonyolítását elősegítve. Az Egyetem a nyomozó hatóságok számára minden szükséges adatot, információt átadott, illetve átad a jövőben is. Ezzel egyidejűleg azonban hangsúlyoznunk kell, hogy az ügyekkel kapcsolatban az Egyetem további érdemi tájékoztatást nem adhat, arra egyedül és kizárólag - az eljárás veszélyeztetése nélkül - a nyomozó hatóság jogosult.

Az Egyetem számára kiemelt jelentőséggel bír, hogy egyértelműen és világosan kiderüljön, történtek-e valóban
visszaélések a múltban. A kancellária intézményének bevezetésével megújult egyetemi vezetés elsődleges feladatának és célkitűzésének tekinti a közpénzek átlátható és szabályos felhasználását biztosító belső kontroll és szabályrendszer kialakítását, amelyek képesek a gazdálkodási szabálytalanságokat, visszaéléseket megakadályozni, és ebben a vizsgálati eredmények hasznos támpontul szolgálhatnak.

A KEHI jelentésében feltárt egyéb problémák megoldása már a tavalyi év folyamán elkezdődött, és az Nftv-nek
megfelelő új duális vezetési struktúrában a Budapesti Corvinus Egyetem - mind gazdasági, mind akadémiai -
vezetése elkötelezettje a hosszú távú, fenntartható és szabályos működési feltételek megteremtésének.

Budapest, 2015. március 29.

Dr. Rostoványi Zsolt
rektor

Dr. Pavlik Lívia
kancellár

süti beállítások módosítása