Könnyebbé válhat az albérletesek ügyintézése

Sokan nézünk szembe az új albérlet körüli fárasztó és macerás körökkel, melyek az új lakcímmel kapcsolatosan zajlanak. Talán nem is gondolnánk, mennyi pénzbe kerül évente ezeknek az adatoknak a bejelentése, és hogy a bürokrácia bugyraiban mennyire reménytelennek tűnik mindennek a végére érni.

186591934.jpg

Csak tavaly összesen 515 ezer lakóhely-változtatási és –létesítési bejelentés érkezett a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalához, ami csak még több lesz az idei ingatlanpiaci fellendülés következtében. Az adatváltozásokat a közigazgatás kezeli, de minden szolgáltatónál külön be kell jelenteni mindent. Számítások szerint a lakossági oldalon évente mintegy 150-200 milliárd forint társadalmi költség keletkezik abból, hogy az emberek bejelentik a különféle szolgáltatók felé az életviszonyaikban bekövetkezett változásokat.

Szolgáltatói oldalon évente mintegy 35-50 milliárd forint ez az ügyfélszolgálati költség. Az átlagjövedelemből és a munkaórákból számítva egy ügyintézés átlagosan két óra – ez összesen 2700 forintot jelent.

Ez a mindennapi probléma persze egy jó biznisz táptalaja is lehet. Ebből az elgondolásból jött létre nemrég a https://www.valtozasbejelento.hu/, melynek célja, hogy egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé tegye az ügyintézést. Eddig olyan közüzemi szolgáltatók kerültek be a rendszerbe, mint a díjbeszedők, gázszolgáltatók, hulladékkezelők, távhőszolgáltatók, villamosenergia-szolgáltatók és vízszolgáltatók. Ezen az oldalon elektronikus formában lehet elvégezni a közműszolgáltatói ügyintézést.

Eddig mintegy 100 szolgáltató érhető el a rendszerben - mondta Szabó Péter, az üzemeltető DeltaRegister Kft. ügyvezetője. Ami nagyon pozitív, hogy minden adatot csak egyszer kell kitölteni, majd egy gombnyomással az összes szolgáltatóhoz eljut.

süti beállítások módosítása