Wootocracy: ahova belefér egy MacBook, egy fénykard és George Clooney boxeralsója

It’s time to play life – szól a Wootocracy oldal, ami a „mutasd a tárgyaidat, megmondom ki vagy” mondatot juttatja először eszembe. Ennél azért jóval többről van szó.

A nem csak a tárgy-fetisisztáknak, gyűjtőknek szóló platform valahol a Facebook, Twitter, Instagram és társai közé helyezhető, habár tökéletesen megkülönböztethető az összestől. Ha egymáshoz kellene viszonyítanom őket, a következőképpen tenném. A Facebook olyan közösségi oldal, ahol azon kívül, hogy megmutathatod kik tartoznak a baráti körödbe, az ismerőseid láthatják mire gondolsz, merre jársz, vagy feltöltögetheted képeidet a kutyádról-macskádról, mikródról, és a nyaralásodról „olaszban”. Aztán ott van az Instagram, ami már „le van szűkítve” a fotók világára, majd pedig jön a Twitter, amin maximum 140 karakterben tweetelheted, hogy ebben a pillanatban mi foglalkoztat. A LinkedIn már egy kicsit más tészta: olyan platform, amin definiálhatod önmagad a business világában. Valahogy ebbe a közegbe illeszkedik bele a Wootocracy is, aminek szép jövőt jósolok, hiszen tökéletesen kompatibilis a világgal, amiben élünk...

clooney inventory.png

Maga a szó: ’Wootocracy’ a „woot” és a „democracy” összeolvadásából született, és egyik lényegi pontja, hogy feltöltheted azokat a tárgyakat (ruhákat, cd-ket, iPhone-t, csokit, kutyát, miegymást), amik körülvesznek a mindennapokban, vagy amik fontosak számodra. És itt neem-nem arról van szó, hogy a magad örömére nézegeted mindazt, amid van. Illetve nem csak arról... A fejlesztők három „lehetőséget” adnak a kezedbe ahhoz, hogy megnyilvánulj. Először is van az „own” gomb, amivel a virtuális platformon „tulajdonoddá teheted” a produktumokat. Másodszor, létezik „woot” alternatíva is, aminek a jelentését elég nehéz szavakba önteni, én leginkább úgy jellemezném, hogy a „Vote, Yay, Wohoo” kifejezések fúziója, aminek használatára a hétköznapi életben sem nehéz rászokni: mondjuk egy-egy szép cipő láttán, csak hogy példázzam a dolgot. A harmadik a „wish” gomb, amivel megmutathatod, „wishelheted” mi az a tárgy, amivel még nem rendelkezel, ám amire nagyon vágysz. Ez például elég hasznos lehet a barátodnak/barátnődnek szülinap, névnap vagy karácsony közeledtével.

A Wootocracy-n mindezeken kívül azért elrugaszkodhatsz a valóságtól is, hiszen olyan, akár a gyerekkort idéző képzeletbeli tárgyak tulajdonosa is lehetsz, mint például a DeLorean a Vissza a jövőben jól ismert időgépe, vagy Yoda fénykardja a Star Warsból. A lista végtelen. 

wootocracy kép3 delorean.png

A virtuális gardróbod – én így fordítanám az „Inventoryt” (kép lentebb) – tehát megtelhet a ruháiddal, cipőiddel, a karóráddal, ékszerekkel, kedvenc plüssállatoddal, DVD-vel, iPadeddel, könyveddel, ételeddel, háziállatoddal, a képzeleted szüleményeivel, és mindennel, amiről úgy gondolod, hogy Te vagy.

A „playmiumszerű” (paying by playing) működési mechanizmus mindennek a motorja, aminek lényege tulajdonképpen, hogy minden ingyen van: a játékoddal, az aktivitásoddal fizetsz. Ennek a folyamatos jelenlétnek a nirvánája pedig a „brand ambassadorrá” válás, ergo a legmagasabb szinten egy-egy márka nagykövete lehetsz. Ez lehet mondjuk a Nikon vagy Canon, csak hogy elővegyek egy klasszikus riválist.

És hogy mindezek után hogyan is foglalnám össze a Wootocracy lényegét? Talán úgy, hogy ebben a világban nem a nyaraláson, vagy a fürdőszobában készült képekkel fejezed ki önmagad, hanem mindazokkal a tárgyakkal, amik körülvesznek téged, amikre vágysz, amikre büszke vagy, és amikben vagy amikkel eszel, alszol, bulizol, sportolsz, éled a mindennapi életed. That's it. Lényegében, mindez szavak nélkül is megmutatja, hogy ki vagy – vagy kinek akarsz mutatkozni.

It’s time to play life. Jó wootolást mindenkinek! 

http://wootocracy.com/

Inventory.jpg

 

süti beállítások módosítása