Vállald be a kihívást és nyerj életre szóló élményeket - Így lett Kápli Dorottya a CEMS Club elnöke.

1_szerk.jpg

Eseménydús, nemzetközi, jó hangulatú. Ez a CEMS Club, ami a világ egyik legrangosabb képzéséhez építi fel a közösséget. A közösséget, ami támogat, segít, ahol barátot és mentort egyaránt találhatsz, mindezt Kápli Dorottya vezetésével. Álmodtál már róla, hogy diákszervezeti elnök legyél? Hogy egy igazi nemzetközi csapatot segíthess? Most megtudhatod, hogy milyen egy elnök élete, mik a legnagyobb kihívások és a leghálásabb feladatok!

Írta: Belayane Najoua, képek: CEMS Club

Mi az a CEMS Club?

A CEMS képzéshez hozzátartozik, hogy minden partneregyetemnek van egy CEMS Clubja. Ez azért fontos, mert így kialakul egy nagyon erős közösség is. A Club feladata a közösségépítés, a szakmai és nem szakmai programok megszervezése és a karrierépítő networking. Ezenkívül a külföldi hallgatók integrálásában is segítünk.

Mik a legkedveltebb programok?

Az alumnikkal együtt szervezett programok közül a mentorshipet emelném ki. Ez egy fél éves program, aminek az elején van egy open night ahol meg lehet ismerni a mentorjelölteket, utána pedig jelentkezni lehet a CV-vel programba. Az alumnik gyakran képviselnek egy-egy vállalati partnert is, ami egy kifejezetten jó összeállítás, mert nemcsak a CEMS-es életben tud segíteni a hallgatónak, hanem karriertanácsadásban és kapcsolatépítésben is.

image-3.jpeg

A nem szakmai programoknál a táborok szoktak a legjobban sikerülni, mert ott tud összekovácsolódni igazán egy csapat. A legutóbbi táborunk februárban volt, ami nagyon jól sikerült, és szerintem nemcsak a hallgatók találtak egymásra, hanem a vezetőség is. 

A legszakmaibb programok között szerepel a Rotation Dinner (erről egy korábbi cikkünkben bővebben olvashattok), illetve a táborokban is tartunk egy karriernapot, amit az alumnik és a vállalati partnerek egyaránt meglátogatnak.

Különleges eseményként pedig a már hagyománnyá vált Charity Run szerepel a lista élén, ahol mindenki összefog egy jó ügy érdekében. Részt vehetnek alumnik, vállalati partnerek és aktív hallgatók is. Ez idén online került megrendezésre, de így is hatalmas sikert aratott és a kitűzött cél másfélszeresét teljesítettük.

image-2.jpeg

Mit adott neked a CEMS?

Legszívesebben a külföldi, Stockholmban töltött félévemre emlékszem vissza. Egy kihívásokkal teli, élménydús félév volt, amikor megismerhettem egy másfajta oktatási rendszert, egy másik kultúrát és egy igazi nemzetközi közeg szerves része lehettem. 

A másik az elnöki időszakom első másfél hónapja volt, amikor nagyon intenzíven belevetettük magunkat a munkába: stratégiát terveztük, téli tábort szerveztünk, minden hétre kitaláltunk egy-egy eseményt, és úgy éreztük, hogy ez lesz a mi évünk. Habár a vírus ezt egy kicsit kettétörte, de így is nagyon büszke vagyok a csapatomra, és arra, amit elértünk.

Milyen képességeket szereztél a CEMS-es időszak alatt?

Egy szinttel magasabbra vitte az angol nyelvtudásomat. Mivel a CEMS-es tantárgyak mindegyike angolul zajlik, ezért egy nyelvileg hihetetlen magas fokozatra emeli a tanulók angol nyelvtudását. Ezenkívül a nemzetközi környezet ad egy pluszt a CEMS-es diákoknak, hiszen annyiféle ember, kultúra, nyelv keveredik, ami egy általános mesterszakon szinte biztosan nem történne meg.

Hogyan lettél a CEMS Club elnöke?

dori.jpg

Az első félévemben rögtön belecsöppentem a CEMS-es élet sűrűjébe, és kiköltöztem Stockholmba. Az utazás megszervezése miatt pont lecsúsztam a CEMS Club Stockholm Boardba való jelentkezésről, de a stockholmi csapatot a kommunikáció terén segítettem. A novemberi jelentkezésnél nézegettem a megpályázható helyeket és ahogy az elnöki pozíció ott lebegett a szemem előtt, feltettem magamnak a kérdést:

Meg merem pályázni a CEMS Club elnöki pozícióját? Lesz-e elég kapacitásom, hogy akkora energiával és lelkesedéssel végezzem a munkát, ahogy szeretném? És úgy döntöttem, hogy igen. A CEMS-es lét olyan magabiztosságot és talpraesettséget adott, ami felkészített erre. Elkészítettem a motivációs videót (ami nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik), ez annyira elnyerte az aktív tagok elismerését, és egy interjú után hirtelen a CEMS Club elnökévé váltam. 

Hogyan zajlanak a napjaid, és milyen feladataid vannak?

A legfontosabb feladatom a saját csapatom segítése és koordinálása. Habár kis csapat vagyunk, de nekem az elnöki pozíció már a jelentkezés pillanatában is azt jelentette, hogy ha valakinek segítségre van szüksége egy feladathoz, akkor azt maximálisan meg tudjuk neki adni. Így a COVID alatt a legnagyobb nehézség a motiváció megtalálása volt. A szürke, bezárt hétköznapokban olykor nagyon nehéz volt motivációt és lelkesedést adni a csapatomnak, ezért sokat kutattam és olvastam a témában. Egy normális félévben az összes esemény sikerességének a felelőssége nálam van, illetve én tartom a kapcsolatot az egyetemmel is. Azt mondanám, hogy a CEMS Club elnöki pozíciója nagyon sok energiát kíván, de nagyon hálás feladat, és szerencsésnek érzem magam, hogy betölthetem ezt a pozíciót.

Mit adott neked a CEMS elnöki pozíció?

Ez egy nagyon menedzselős feladat. Már a kezdeteknél, amikor kitaláltuk a stratégiát, az volt a cél, hogy a tagság számára egy élményekkel teli és szakmailag kiemelkedő félévet tudjunk adni. Szerettem volna egy erős csapatszellemet, állandó motivációt akartam adni, és ezért az elnökségem alatt olyan tapasztalatokkal és képességekkel gazdagodtam, amit máshol nem találtam volna meg. Így, a vége felé közeledve nagyon boldog vagyok, hogy túlléptem a kezdeti félelmeimen és képes voltam kockáztatni, mert ebben a játékban 100 százalékban csak nyertem.

süti beállítások módosítása