Adott a lehetőség, élni kell vele! - Elindult a jelentkezés a Double Degree programra a Corvinuson

img_2647.jpg

Sinkovits Rolanddal, volt Corvinusos diákkal beszélgettünk a Dupla Diploma programban szerzett élményeiről és tapasztalatairól. A program kinyitja a külföldi kapukat a közgázos hallgatók előtt, akik alapképzésük végét akár egy extra, külföldi egyetemen szerzett diplomával is zárhatják. 

2020.11.10. Írta: Hegedüs Kata, borítókép: Sinkovits Roland

Röviden a Dupla Diploma programról a Corvinuson
A kettős diploma programok lehetőséget biztosítanak arra, hogy egy hallgató a saját egyeteme képzésével párhuzamosan egy külföldi partnerintézmény képzését is elvégezze, ezzel egyszerre két diplomát szerezve. A program általában rövidebb ideig tart, mint a két egyetem képzései külön-külön. A hallgató a programtól függően adott szemesztereket tölt külföldön és meghatározott tárgyakat kell elvégeznie. Remek lehetőség többek között nemzetközi tapasztalatszerzésére és más kultúrák megismerésére is. A jelentkezés részleteiről korábbi cikkünkben olvashatsz.

Mikor döntötted el, hogy részt szeretnél venni a programban?

A harmadik szemeszteremet töltöttem az USA-ban bilaterális képzésen (kétoldalú képzés, melynek során a kiküldő egyetem állja a befogadó egyetem tandíját - a szerk) a bostoni Bentley Egyetemen, amely hihetetlen élményeket és szakmai tapasztalatot adott, valamint kinyitotta előttem a világot. Már kintről pályáztam meg egy francia egyetemet, és szerencsére el is nyertem azt. 

Meg kell jegyeznem, hogy meglepően gyors volt a jelentkezés és az egyetem mindenben nagyon segítőkész volt, a tantárgyelfogadás is teljesen simán ment. A 2018-2019-es tanévben töltöttem két szemesztert Franciaországban a KEDGE Business Schoolban, ahol Diplôme du Programme Supérieur de Gestion et de Commerce, vagyis Business és kereskedelem diplomát szereztem a corvinusos Gazdálkodás és menedzsment  diplomám mellé.

Mivel az oktatás angolul folyt, nem volt szükséges, hogy beszéljem az adott idegen nyelvet.

Ezt azonban hamar orvosolta az egyetem, hiszen kötelező volt egy francia nyelvi kurzus elvégzése is, ami egy Franciaországban akkreditált francia nyelvvizsgával járt.

Mit adott a program az egyetemi éveidhez?

Kitartást. Sikeresen helytálltam egy külföldi egyetemen és teljesen új, nemzetközi szemléletmóddal tértem haza. A KEDGE Buisness Schoolban nem volt különbségtétel a külföldi és helyi diákok között, teljes értékű diák voltam, ezért fel kellett venni a tempót. Az oktatás nagyban eltér az itthonitól,  ugyanis odakint minden nap reggel nyolctól este hétig az egyetemen voltunk, és projektmunkákon dolgoztunk, amit csak kellő motiváltsággal és kitartással lehetett végigcsinálni. Külön kihívás és megtiszteltetés volt, hogy a Corvinus Egyetemet én képviselhettem egy éven keresztül a KEDGE-en.

img_2957.jpg

Kép: Sinkovits Roland

A Double Degree tanulmányaim alatt a francia állam is támogatott  a  CAF lakhatási segéllyel, amely minden külföldinek jár az országban. Ez számomra segítséget nyújtott a havi lakbér fizetésében.

A mindennapi megélhetésemben pedig segítségemre volt a program kezdetekor megpályázható Erasmus támogatás.

Miben segítette a szakmai életedet, hogy egyszerre 2 egyetemről szereztél diplomát?

A kettős diploma programban szerzett külföldi diplomák teljes mértékben legitimek, mind itthon, mind nemzetközi szinten. Hatalmas előnyt jelent a munkaerőpiacon, hogy ilyen fiatalon már egyből két diplomával vagyok jelen. A program során nemzetközi kapcsolatrendszert építettem ki, ami a külföldi karrierlehetőségek terén jelent előnyt. Jelenleg a Morgan Stanley-nél, vagyis a világ egyik legnagyobb pénzügyi szolgáltatójánál foglalkozom piaci kockázatelemzéssel.
 img_2876.jpg

Kép: Sinkovits Roland

Mit tanácsolsz azoknak, akik most szeretnének jelentkezni a Dupla Diploma programba?

Ne féljenek, az egyetem mindenben segít. Itt egy kihagyhatatlan lehetőség azok számára, akik külföldi diplomát szereznének az itthoni tanulmányaik közben. Akik érzik magukban, hogy talpon tudnak maradni külföldön is, vágjanak bele!

Szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a Corvinus kitárja elénk ezeket a külföldi lehetőségeket, hatalmas kihívás, de élni kell vele. 

süti beállítások módosítása