Élmények élmények hátán - Erasmusos hallgatók őszinte beszámolói

20181028-p1050013_dominik_mora-min.jpgNéhány őszinte Erasmus-beszámoló az elmúlt évekből olvasóinktól és szerkesztőségünk tagjaitól, melyek valószínűleg meghozzák a kedved a jelentkezéshez. Életre szóló élmények, külföldi tapasztalatok és nemzetközi kapcsolatépítés - Corvinusos hallgatóként 2020. november 20-ig lehet jelentkezni Erasmus-programra.

2020.11.11. Szerkesztette: Hegedüs Kata / Borítókép: Móra Dominik

Svédország - Örebro University

2018 őszi félévében voltam a svéd Örebro University erasmusos hallgatója. Eddigi életem legjobb döntése volt, hogy Svédországba jelentkeztem, valamint hogy egyáltalán jelentkeztem. Bár a mobilitás előtt pár nappal hatalmas volt bennem a félelem, hiszen még életemben nem jártam Svédországban, és magáról a városról a jelentkezésem előtt nem is hallottam, ennek ellenére 19 évemmel belevágtam életem legszebb öt hónapjába. Legcsodálatosabb élményem az örebrói ESN által szervezett lappföldi út volt. Lehetőségem volt látni a sarki fényt, kutyaszánon utaztam egy gyönyörű havas vidéken, és közelebbről megismertem a számi őslakosok kultúráját, otthonukban rénszarvast is etettem.

A rengeteg élményen kívül életre szóló barátságokat kötöttem, és az Erasmus-program után is rendszeresen látogatjuk egymást európai barátaimmal.

Lehetőségem nyílt arra, hogy a többi északi országba is eljussak. Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a cserefélévem alatt voltam Norvégiában és Észtországban is. 

Írta: Hegedüs Kata, Kommunikáció- és médiatudomány BA
stockholm.jpg

Stockholm, Kép: Hegedüs Kata

Hollandia - Maastricht School of Business and Economics 

Maastricht, ahol 2019 tavaszán cserediák voltam egy igazi ékszerdoboz a holland, a német és a belga határok között. Pont akkora, hogy egy külföldi félév alatt magáénak érezze az ember, és nagyon jó helyen van ahhoz, hogy könnyen el lehessen jutni olyan nagyvárosokba, mint Köln, Párizs, Amszterdam vagy Brüsszel. A Maastrichti Egyetem oktatása pedig nagyon izgalmas, hiszen a Problem Based Learning módszer keretein belül az órákon szinte csak viták és facilitációk zajlanak. Ez egy hatalmas lehetőség arra, hogy a tananyagon kívül sokkal többet, a nemzetközi csoporttársak perspektíváit, gondolkodását és tapasztalatait is megismerhessük. Azon kívül, hogy az egyetemi tanulmányaim legmeghatározóbb és leghasznosabb öt hónapját töltöttem itt, felfedeztem a Benelux államokat, egy olyan élménnyel gazdagodtam, ami semmihez sem hasonlítható.

Írta: Keresztes Viola, Nemzetközi Tanulmányok BA

Maastricht University  (Faculty of Arts and Social Sciences)

Hollandiába való megérkezésem után pár nappal fel kellett ismernem azt, hogy ez az Erasmus nem biztos, hogy pont olyan lesz, ahogy képzeltem.

Nem a mindennapos bulizásról fog szólni, hanem sokkal inkább a személyes és professzionális fejlődésen lesz a hangsúly.

Butaság lenne azt állítanom, hogy néha nem hiányzott ez az elképzelt és már sokaktól hallott és gyakran emlegetett “erasmus feeling”, viszont az biztos, hogy rengeteget fejlődtem, és nagyon büszke vagyok arra, hogy sikeresen teljesítettem azt a félévet. Maastrichtban teljesen máshogy zajlik egy tanóra, kvázi a diákok tartják, a tanár csak megfigyelő. Hihetetlen izgalmas és naprakész dolgokat lehet tanulni, kis csoportos, 100% multikulti környezetben, és ha a magyar, kicsit félős diák leveti gátlásait és felveszi a ritmust, amit a Maastrichti Egyetem diktál, akkor életre szóló tudással és élménnyel gazdagodhat. Megismerhet megannyi nézőpontot, iskolát, képes lesz véleményt alkotni és kritikai szemléletmódot kialakítani. Két olvasmány között pedig kényelmesen be lehet utazni a Benelux államokat és igazi hollandként belekeveredni a karneváli forgatagba, amit mindnekinek legalább egyszer meg kell tapasztalnia élete során,  úgy mint az egész Erasmust!

Írta: Galambos Málna, Nemzetközi Tanulmányok BA

8904bf44-f788-42d0-b35c-9c9c8895a276_malna_galambos.jpeg

Kép: Galambos Málna 

Kína - Shanghai International Studies University

Életem legnagyobb élménye és legnagyobb kihívása is volt egyben az utazás, hiszen egy teljesen más világban kellett helytállnom. Összességében fantasztikus élmény volt, de néha nagyon nehéz is. Kínaiul valamennyit tudtam, amikor mentem, de ez nem sok mindenre volt elég, így talán a kommunikáció volt a legnagyobb kihívás.

Legjobb és egyben legkülönlegesebb élményem az újév ünneplése volt, amit -20 fokban, egy jégvárosban éltem át.

A legfontosabb tapasztalatom az volt, hogy Európa és Ázsia nemcsak földrajzilag vannak nagyon távol, de olyan, mintha két külön bolygón lennének. Illetve megtanultam, hogy ha Kínában a nagyon sok nehezítő körülmény ellenére sikerült boldogulnom, akkor szinte bárhol tudnék.

Írta: Móra Dominik, Nemzetközi Tanulmányok BA

Franciaország

INSEEC Business School, Párizs

parizs.jpg

kép: Belayane Najoua

2020 tavaszát Párizsban töltöttem, a Corvinusról az INSEEC Business Schoolba hallgattam át. A legszebb napomat a legnagyobb impresszionista festők múzeumában, a Musée D’Orsay-ban töltöttem. Mivel aznap éppen sztrájk volt Párizsban, és a tömegközlekedés kész katasztrófa volt, úgy döntöttem, hogy inkább sétálok. A Boulevard Saint-Germainen végigsétálva, amelyen Párizs egyik legrégebbi kávéháza, a Deux Magots áll, rövid idő után eljutottam a múzeum bejáratához. Mivel 26 éven aluliaknak ingyenes a belépő, mint ahogy a legtöbb múzeumban Párizsban, még a jegypénztárnál álló sort sem kellett végigvárnom.

Az állandó kiállításon olyan nagy impresszionista festők műveit láthatjuk, mint Monet, Cézanne, Van Gogh, Manet és még sorolhatnám a végtelenségig. A saját kedvencem Monet, mert szerintem olyan szabadon ábrázolja a színeket, a természetet és a világot, mint egyik másik festő sem. A kijárathoz érve gyorsan kislisszoltam két ember között, és magamba szívtam a friss levegőt.

A művészettel betelve, a lelkemben a tengernyi színű impresszionista tavirózsákkal elkezdtem a Szajna felé sétálni.

Ekkor már éreztem, hogy Párizs fényei átveszik a helyüket a városra ülő sötétségben, de még egy kicsit álldogáltam a Szajna partján, néztem a szemben álló Louvre-ot, a sétálgató embereket és a hirtelen kigyullanó fényeket. Boldogabb nem is lehettem volna. Rengeteg tapasztalattal és hihetetlen élményekkel tértem haza. Életem egyik legjobb döntése volt az Erasmus.

Írta: Belayane Najoua, Nemzetközi Tanulmányok BA

IÉSEG School of Management, Lille

41e4f281-4832-4442-8eb0-86ec8a707026_zita_eszter_lakatos.jpeg

Kép: Lakatos Zita

Mindenképpen szeretném leszögezni, hogy nem ez az egyetem, de még csak nem is ez az ország szerepelt a listám első helyén, így teljesen összetörtem, amikor kiderült, hogy egy ponttal lecsúsztam az eredetileg tervezett desztinációról.

Rengeteg negatív érzés kavargott bennem, vissza akartam vonni az egészet, aztán végiggondoltam, mégis nekivágtam, és egyáltalán nem bántam meg.

Egy olyan világszemlélettel ruházott fel, mely eddig csak kismértékben volt jelen az életemben, és útmutatást kaptam ahhoz, amit mindenképpen szerettem volna beintegrálni a mindennapjaimba: a multikulturális közeget és a különböző kultúrák keveredéséből kialakuló egyedi érzetet. Ezen kívül a cserefélév jelentős mértékben növelte az önellátó-képességemet és a magamra utaltság könnyebb elviselését, amit azonban szigorúan tilos összevonni a magány érzetével. Fantasztikus emberekkel hozott össze a sors, akikkel szinte egész Nyugat-Európát bejárhattam, felejthetetlen emlékeket teremtve. Életem egyik legjobb élménye volt!

Írta: Lakatos Zita, Nemzetközi gazdálkodás angol nyelven

Köszönjük szépen, hogy megírtátok nekünk saját élményeiteket!

Amennyiben érdekel az Erasmus-jelentkezés, olvasd el a jelentkezési információkat összefoglaló cikkünket!

süti beállítások módosítása