Ahol a gyöngyöző bor nevét a Lóci játszik adja – Interjú a Gilberries borászat tulajdonosaival

borito-min.jpg

Az ország két végéből Budapestre, majd a tokaji borvidéken lévő Rátkára költöztek. 2018 óta építik saját vállalkozásukat, miközben családjuk is gyarapszik. A Gilberries két tulajdonosa, Gilbert Lili és Gilbert Balázs mesélt nekünk a kezdetekről és a jövőbeli terveikről.

Írta: Orosz Petra; Borítókép és fotók: Oláh Petra (forrás: Gilberries)

Lili és Balázs Budapesten éltek és tanultak, amikor először találkoztak. Nagyon hamar körvonalazódott bennük, hogy nem szeretnének nagyvárosi életet élni, így eldöntötték, hogy amint befejezik a tanulmányaikat, együtt költöznek vidékre. Elsősorban a Balaton környékét célozták meg: Lili családja miskolci, Balázsé pedig pécsi, így a két város közötti széles területet tűzték ki célul.

Egy hazautazás alkalmával a tokaji borvidéken ebédeltek. Lili édesapja ekkor bemutatta őket egy étterem és borászat tulajdonosának, aki épp növényorvos-szőlészt és marketing szakértőt keresett. Mivel Lili a Budapesti Corvinus Egyetemen tanult marketing mesteren, Balázs pedig növényorvosként végzett a Szent István Egyetem budai campusán, ott helyben munkát ajánlottak nekik.

Innentől gyorsan pörögtek az események. 2018 február elsején munkába is álltak. Beleszerettek a vidékbe és néhány hónap elteltével azon kapták magukat, hogy munka után a saját fél hektáros szőlőjükbe járnak dolgozni. Lili mindeközben megszerezte a marketing mesterdiplomáját, otthont váltottak, befogadtak egy kutyát, megvettek és két év alatt felújítottak egy parasztházat egy sváb kisfaluban, időközben összeházasodtak, és megszületett első kislányuk.

csalad-min.jpg

Fotó: Oláh Petra (forrás: Gilberries)

2018 augusztusában szüretelték először saját szőlőjüket. Reggel négykor kezdtek az ültetvényen, és tizenegykor zuhogni kezdett az eső. Az autójuk beragadt a sárba és traktorral kellett kihúzni. “Így minden megtörtént, amit el lehet képzelni, mintha valaki filmet csinálna az életünkből” – meséli Lili.

A borászat neve még a budapesti életük alatt született. Balázs tanulmányai során diplomamunkáját egy szamócaültetvény telepítéséből írta, a szamóca pedig angolul strawberry, így a házaspár vezetéknevéből és a szamócából megszületett a ‘Gilberry’. Az első – tokaji borvidéken töltött – év szőlőterméséből ezer palackot tudtak gyártani, 2021 augusztusa óta pedig a bor számít a fő bevételüknek, öt típusú bor készítésével: ezek a Django Gone Wild, a Woodoo Love, a Napölel, az Éden és a Pixie Dust. Minden bornévhez egy emléket vagy érzést társítanak. 

A Napsütötte rész nevű üvegüket a Lóci játszik együttes karolta fel, ezért a félszáraz, gyöngyöző bort a zenekar egyik nagysikerű slágere után Napölel névre keresztelték át. A bubis bor hamarosan, 2022 áprilisában debütál a piacon.

Balázs borászként vállalkozik, neki a területek megvásárlása és fenntartása mellett figyelni kell arra, hogy hónapról hónapra megtermeljék az összes szükséges forrást is. “Teljesen más, amikor az ember havonta megkapja a fizetését, vagy egy nagyon erős hónapot követően dupla akkora kiadással kell számolnia. Stresszes ez az életforma, de óriási izgalom” – meséli Balázs.

szuret-min.jpg

Családi szüret. Fotó:Oláh Petra (forrás: Gilberries)

A kezdetek óta többször figyeltek már fel rájuk neves szakmai lapok, volt alkalmuk teljes násznépet kiszolgálni boraikkal esküvőkön, illetve egyedi köszönőajándékként is debütáltak már Gilberries palackok. Céljuk a tokaji borok gyümölcsösebb oldalát bemutatni, ami kihívás, hiszen a tipikusan tokaji szőlőfajták testes fehérborokat adnak. A marketing tevékenységük során a fiatalos, életigenlő életmód bemutatása mellett erre helyezik a hangsúlyt. 

“Legnagyobb vágyam mindig azt volt, hogy megtapasztaljam, hogyan lehet a semmiből felépíteni egy márkát, hiszen nagyon nehéz más márkájával, más álmával azonosulni” – mondja Lili. 

Jelenleg egy új, izgalmas projekten dolgoznak: fogyasztói visszajelzések alapján arculatváltás mellett döntöttek. Dr. Cosovan Attila Róbert, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára volt Lili konzulense a diplomamunkájánál, és még mindig tartják a kapcsolatot. “Örök mentorom maradt, amiért nagyon hálás vagyok, hisz rengeteg tanáccsal, visszajelzéssel segíti a munkámat. Vele karöltve készül az új logó, design, hiszen már kinőttük ezt a kezdeti arculatot” – meséli Lili.

borok-min.jpg

A Gilberries palackjai hűsölnek a szőlőtőkék tövében. Fotó: Oláh Petra (forrás: Gilberries)

A borokról és a dűlőtúrákról részletes leírást a honlapon találunk; az Instagram profiljukra feltöltött képeken nyomon követhető egy fiatal borászat épülése lépésről lépésre, továbbá meghozzák a kedvet, hogy felfedezzük a tokaji borvidék legújabb gyöngyszemét.

süti beállítások módosítása