Komédia és komm-média: Borbély Alexandra és Nagy Ervin a Corvinuson

boritokep_2_1.jpg

Influenszerként tartják számon azokat a színészeket, akik kihasználják a közösségi média adta lehetőségeket? Mit gondolnak erről ők maguk, és hogyan látják az online platformokon betöltött szerepüket? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettek Borbély Alexandra és Nagy Ervin Jászai Mari-díjas színészek a Budapesti Corvinus Egyetemen Dr. Eperjes Borbála moderálásával Dr. Szőke Ágnes egyetemi oktató szervezésében.

Írta: Kalánová Barbara; Borítókép: Tóth Valter

A közösségimédia-profilok színfalai mögött

A színészek sajtószerepléseikhez és a közösségi oldalakon történő szponzorált együttműködések kapcsán is kérik ki  kommunikációs szakértők véleményét. Nagy Ervint és Borbély Alexandrát tanácsadók segítik a médiával kapcsolatos kérdéseikben és a szerződéskötésben, azonban a tartalmakat saját kreativitásukra bízzák.

Rá kellett jöjjek, hogy egyszerűen szükség van egy szakértőkből álló segítői körre, akik hozzáértők, és megkönnyítik a munkánkat. Egy kiemelt celebritás egy sajtószakértő, kommunikációs tanácsadó igénybevételét nem mellőzheti

– jelentette ki Nagy Ervin. Felesége meglátásai nélkül azonban elveszettnek érzi magát. Szerinte a nők látásmódja, problémamegoldó képessége rendkívülinek számít ebben a szakmában is.

Jobban hiszek a nőkben, mert nagyon nagyra tartom a női megérzéseket és az érzelmi kultúrájukat. Olyan plusz képességük van a bonyolult szituációk átlátására, amilyen a férfiaknak szerintem nincs

– magyarázta a színész.

nagy_ervin.JPGA képen Nagy Ervin, Fotó: Tóth Valter

Borbély Alexandra amellett, hogy jelenleg főállású anya, férje közösségimédia-szerepléseinek kialakításán is örömmel munkálkodik. Bár mindketten jelen vannak a Facebookon és az Instagramon is, Nagy Ervint kevésbé foglalkoztatja élete mozzanatainak megosztása. A közösségi média kezelése kapcsán fontos számukra, hogy megőrizzék a személyiségüket a tartalmakban, és ne legyen reklámszaga a posztoknak. Érkezett már be hozzájuk több magas összegű megkeresés is, azonban rossz érzésük lett volna, ha egy olyan márka mellé állnak be, amelyet nem ismernek el teljes mértékben, így ezeket az ajánlatokat visszautasították.

Nem mindegy, hogy mit reklámoz az ember. Nagyon nagy felelősség, hogy mi mellett teszi le a voksát, mihez adja a nevét, milyen ügy mellett áll ki

– hangsúlyozta Borbély Alexandra. A színésznő igyekszik egyensúlyban tartani a szakmai és a szponzorált tartalmakat. Bár bevétele származik belőle, mégis inkább a segítségnyújtás miatt érzi úgy, hogy van jelentősége a közösségi médiában való aktív jelenlétének.

Elsősorban színésznő vagyok, ez a fő profilom, és ezt a közösségi médiában sem fogom soha elfelejteni. Megfogadtam, ha bármilyen reklámot csinálok, az nem lesz közhelyes, mert megőrülök attól, hogy nagyon sok az ismétlődő, szinte ugyanolyan tartalom. Számomra fontos, hogy személyes legyen és önazonos

– magyarázta Borbély Alexandra.

borbely_alexandra_1.jpgA képen Borbély Alexandra, Fotó: Tóth Valter

A közösségi média-tartalmakhoz a barátnőivel készít fotókat, és közösen találják ki a felületekhez tartozó stratégiát, így ezekben a feladatokban is kiélik a kreativitásukat. Nem tudja elképzelni, hogy fizetett fotósuk legyen, ugyanis akkor kevésbé lenne izgalmas számára a posztolás, és mesterkéltnek érezné a tartalmakat.

Színészek, véleményvezérek vagy influenszerek?

A beszélgetés során felmerült az a kérdés, hogy mennyire érzik derogálónak a színészi szakmában a közösségi média adta előnyök kihasználását. Az influenszer kifejezés kissé kiüresedett az önjelölt tartalomgyártók miatt, akiknek követőbázisa ugyan növekszik, ám bejegyzéseik egyre kevésbé meghatározóak. A véleményvezér megnevezés azonban inkább vonatkozik azokra, akik szakmájuk mentén kerültek ebbe a szerepkörbe, illetve eredeti hivatásuk mellett tevékenykednek online felületeken a rajongótáboruk előtt. Az egyik legújabb kifejezés a médiában a smartfluenszer; olyan véleményalkotó, aki minőségi hatást tud gyakorolni másokra. A követőbázisuk növelésének számos célja lehet, például egy szakma fellendítése; a színháznak is tudnak segíteni azáltal, hogy minél népesebb közönségük előtt népszerűsítik.

 

Szerintem a Covid-járvány átírta azt, hogy mi kell ahhoz, hogy nézők legyenek a színházban. A digitális világban való jelenlétünkkel hozzásegíthetjük a szakmát ahhoz, hogy újra meghozzuk az emberek kedvét a színházhoz és a filmekhez. Én is azokat követem, akik a szakmájukban valami kimagaslót nyújtanak, nem azokat, akinek annyi a teljesítményük, hogy mindenről van véleményük

- árulja el Nagy Ervin. A házaspár egyetért abban, hogy jelentős marketingkommunikációs lehetőséget rejt a közösségi média a színészek számára, népszerűsíti őket és ezáltal magát a szakmát is. Ebből adódik, hogy a kevésbé ismert, de tehetséges színészek is meg tudják magukat mutatni a nagyközönségnek. A színésznő szívesen válaszol a követők kérdéseire, megkereséseire, legyen szó akár egy recept elküldéséről, akár babatémában, sőt gyakran érkeznek hozzá az eredetileg férjéhez szóló üzenetek is azzal a kéréssel, hogy továbbítsa neki őket, és jelezze felé, hogy várják a válaszát.

Én kommunikálok a követőimmel. Úgy gondolom, hogy, ha van, akinek számít a véleményem, vagy segít, ha írok neki két jó szót, akkor megírom azokat a szavakat

– mondta Borbély Alexandra. 

kozos_kep_2_1.jpgA képen Borbély Alexandra és Nagy Ervin, Fotó: Tóth Valter

A színészt nem foglalkoztatják a posztjaira érkező válaszok, sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonít a családja, a barátai és a munkatársai véleményének. A pozitív visszajelzésekből építkezik, a negatívakat pedig igyekszik elkerülni.

Szerintem a negatív kommentek folyamatos olvasgatása veszélyes dolog. Én láttam ebben embereket tönkremenni. Nagyon nehéz felállni, ha érzékeny típus vagy, mert sokáig ez csenghet a füledben, és nem tudsz tőle elvonatkoztatni. Tudom, hogy ha olvasnám őket, a rosszindulatú megjegyzések gátolnának a művészi szabadságom megélésében

– mutatott rá Nagy Ervin. A színészpáros azt is megválogatja, hogy melyik médiumnak ad interjút, ugyanis korábban volt pár kellemetlen tapasztalatuk, például elrugaszkodva a megegyezéstől, etikátlanul jártak el az újságírók. Kínálhatnak bármekkora összeget egy-egy interjúért, számukra többet ér, hogy a lap megbízható legyen, ha pedig nem tűnik annak, akkor elutasítják a megkeresést.

Az a probléma, hogy az országban vannak olyan sötét bulvárlapok, amelyeknek nincs viselkedéskultúrája az újságíráshoz. Tudod, hogy nem leszel biztonságban, ha rólad írnak.Amikor egy sötét bulvárlap szájára vesz, nem lehetsz biztonságban. Megegyezünk egyik nap valamiben, másnap pedig elárulnak. Számunkra - sok influenszerrel ellentétben - nem fontos, hogy minél több cikk jelenjen meg rólunk. Az viszont sokkal inkább, hogy az az orgánum, ahol írnak rólunk, értéket képviseljen és hitelesen adja vissza a gondolatainkat.

 

 

süti beállítások módosítása