13+1 idei karácsonyi reklám, amit érdemes megnézni

bemutato1.jpg

Az ünnepi hangulatot már nem az időjárás kezdi megteremteni, napjainkban sokkal inkább a boltok díszei és a szezonális reklámok bemutatói jelzik a karácsony közeledtét. Bár a karácsonyi reklámok iránti rajongás csak az utóbbi néhány évben hatalmasodott el, a Coca-cola már a múlt század közepén elkészítette a világ első karácsonyi reklámját. Az ikonikus, márkaelemekkel alaposan ellátott piros kamion azóta is fel-fel tűnik a Coca-cola kampányaiban, de mellette más márkák kisfilmjei is egyre komolyabb várakozásra tartanak számot az ősz beköszöntével. Cikkünkben 13+1 olyan karácsonyi reklámot gyűjtöttünk össze, amit valamilyen okból mindenképp érdemes megnézned.

(Kép: Walkers/Aldi/Boots) 

 

  • IKEA: Silence The Critics

2019-re az IKEA is csatlakozott a versenyhez egy karácsonyi reklámmal, méghozzá nem is akármilyennel. A “Silence the Critics” végtelenül humorosan mutatja be azt a feszültséget, ami minden házigazdára rátör az ünnepeket megelőző hetekben. A svéd bútorbolt reklámja arra bátorít mindenkit, hogy engedjük el a “home- shame” érzést, hiszen minden otthon tökéletesen megfelel arra, hogy összeüljünk benne karácsony alkalmából.


  • John Lewis: Excitable Edgar

A John Lewis reklámját minden évben hatalmas várakozás előzi meg. Idén sem volt ez másként, bár a megjelenés előtti időszakot igyekezte azzal könnyíteni a vállalat, hogy egy rövid előzetest közölt már a bemutató előtt. A brit üzletlánc idén komoly social media kampányt is felépített a reklám köré: Edgar, a reklám főhőse saját snapchat filtert kapott, és twitteren egy őt ábrázoló különleges emojit is lehetett használni néhány hétig. 

 

  • Sainsbury: Nicholas the Sweep

A Sainsbury idei reklámját szinte minden oldal a legjobbak közé sorolja. A rendkívül igényes kisfilm része a brit élelmiszerlánc 150. születésnapi kampányának is. Az alapötlet az volt, hogy megmutatják, milyen szerepet játszhatott a Sainsbury 150 évvel ezelőtt az emberek ünnepi készülődésében, a végeredmény pedig egy szívhez szóló, két és fél perces mese.

 

  • Walker’s: Too Good To Share

Nem valószínű, hogy létezik még egy olyan karácsonyi szám, ami annyira megosztaná a hallgatóságot, mint az ”All I want for Christmas is you”. A szám megjelenésének 25. évfordulója alkalmából a brit, leginkább chipsek forgalmazásáról ismert vállalat az énekesnő, Mariah Carey főszereplésével készítette el idei reklámfilmjét. Humoros és annyira karácsonyi, hogy azt nehéz lenne fokozni.

 

  • McDonald’s: #ReindeerReady

A McDonald’s karácsonyi animációs kisfilmjének főszereplője Ellie és kis rénszarvasa, Archie. A kivitelezés különlegessége, hogy az utolsó néhány másodpercre élőszereplős változatra vált át a történet. A gyorsétteremlánc is egészen komoly kampány épített a reklámra: az Egyesült Királyságban egy “Archie, a rénszarvas” című e-könyv megjelenését is beharangozták.

 

  • Very: Get More Out of Giving

A Very karácsonyi kisfilmjének karakterei már ismerősek lehetnek a webshop korábbi éveinek reklámaiból. A csupán 40 másodperces animációs kisfilmben a szereplők összefogásának hála, az idős és magányos bácsi, Sidney sem marad ajándék nélkül. Mindez a Rudimental “Feel the love” című számának feldolgozására történik, ami csak még meghatóbbá teszi a reklámot.

 

  • Hafod Hardware:

A túl magas költségvetésű reklámokat gyakran éri kritika, ezért sok márka teszi le voksát végül a rájuk fordított keret csökkentése mellett. Azt, hogy az alacsony ár nem megy szükségszerűen a minőség rovására, tökéletesen példázza a Haford Hardware mindössze 100 fontból készült karácsonyi reklámja. A walesi üzletet vezető Tom Jones fia, Arthur készítette a kisfilmet, amit többen neveztek az év legjobb karácsonyi reklámjának. A megható történetnek fontos üzenete is van: a helyi üzletekben való vásárlásra, ezáltal a helyi kereskedelem támogatására buzdít.

 

  • Boots: Introducing Bootiques by Boots. #GiftLikeYouGetThem

Mindenkinek van legalább egy olyan személy az életében, akinek minden évben fejtörést okoz a megfelelő ajándék kiválasztása. Ebből a problémából indult ki a Boots is karácsonyi reklámja megtervezése során. A vizuálisan kimondottan változatos kisfilm a nagyobb 'Gift Like You Get Them' című kampány része, amely egyik célja volt a Boots márkaismertségének növelése. A reklám a célnak maximálisan megfelel: ismerteti a problémát, megoldást ajánl, és mindemellett még humoros is.

 

  • Apple: Make someone’s holiday

Az Apple idei karácsonyi reklámja egy családot mutat be, akik a messze élő nagypapához utaznak el. A film rendkívül megható, egyesek szerint az ünnep hangulatához túlságosan szomorkás is. Nagyjából egyenlő arányban olvashattunk jót és rosszat a reklámról, amit azonban mindkét oldal kiemel, hogy kevés olyan karácsonyi reklám van, aminek középpontjában ennyire a forgalmazott termék állna. 

 

  • Baby Jesus handbagged parody

Egy brit keresztény civil szervezet készített humoros, ám meglehetősen elgondolkodtató kisfilmet. Joe egy táskát ajándékoz párjának, Marynek, akin ettől soha nem látott boldogság hatalmasodik el. Hamarosan megjelenik egy pásztor és a három király is, hogy csodájára járjanak a piros táskának. A reklám üzenete egyértelmű: miről is szól valójában a karácsony?

 

  •  Tesco: #DeliveringChristmas

A Tesco 100. születésnapja alkalmából készített különleges karácsonyi reklámot. A főszereplő, Joe időutazásán keresztül azt szerették volna bemutatni, hogyan járul hozzá már 100 éve a brit élelmiszerüzletlánc a családok karácsonyához. A reklám második felében láthatunk egy Tesco vagont, ahogy egy ház tetején parkolt le. Ezt a képet keltették életre egy Manchester melletti kisvárosban, a helyiek legnagyobb megdöbbenésére.

 

  •  ALDI

Kevin, a répa már több éve főszereplő az ALDI karácsonyi reklámjaiban, így talán senkit nem ér váratlanul, hogy idén is vele találkozhatunk. A Greatest Showman című filmre hajazó, Robbie Williams “Let Me Entertain You” című számát feldolgozó reklám az ALDI széles karácsonyi élelmiszer választékát hivatott kiemelni.

 

  •  Amazon

Sablonos, kiszámítható és hiányzik belőle a meglepetés. - Nagyjából ezek a kritikák érték az Amazon idei karácsonyi reklámját. Pont azt emeli ki, ami ellen egyre többen tiltakoznak az ünneppel kapcsolatban: az ajándékok erejét. Amiért azonban mégis felfigyelhetünk rá, az a márkaismertség terén való jeleskedés. Egyértelmű, hogy egy Amazon reklámot látunk, a márkaelemek tökéletesen látható helyet kapnak a háttérben a film elejétől egészen a végéig.

 

13+1 Burberry: Introducing what is love?

A listát zárja egy olyan karácsonyi reklám, amivel egyik marketing szakértő sem igazán tudott mit kezdeni, ez pedig a Burberry kisfilmje. Arra, hogy a látottaknak mi köze a szeretethez, pláne a karácsonyhoz, nem kapunk választ, bár aki nagyon szemfüles, észreveheti a reklám felénél besétáló mikulást, és ezzel talán le is van rendezve a második kérdés. Szavak helyett beszéljenek a képek:

 

Puskás Amina

2019. december 23.

süti beállítások módosítása