A magyar sorozatok között is vannak olyan szerkesztőségi kedvenceink, amik minőségben nem maradnak el a külföldiektől, és egy nyári estén neked is vicces vagy igazán szívhez szóló pillanatokat okozhatnak.
2021. 06. 27. borítókép: cottonbro, Pexels
Egynyári kaland
Írta: Belayane Najoua
A négy évadból álló magyar sorozat négy éven keresztül meséli egy baráti társaság nyári élményeit. Az Egynyári kaland egy igazán pörgős, vicces és nagyon életszerű sorozat, amelyben olyan színészek kaptak szerepet, mint Döbrösi Laura, Vecsei H. Miklós, Dobos Evelin, Király Dániel, Walters Lili, Piti Emőke és Fehér Balázs Benő. A sorozat középpontjában a szerelem, a buli, a család, a fiatalok önkeresési útja és a munkahelyi problémák állnak. Összesen huszonhat epizódból áll, az záró epizódot 2019-ben mutatták a Duna TV-n. A sorozat érdekessége, hogy a jeleneteket némán vették fel, a színészek csak tátogtak, és utólag szinkronizálták saját magukat.
Kép: Médiaklikk
Aranyélet (2015-2018)
Írta: Rada Bálint
Amikor arról beszélünk, hogy egy sorozat nemzetközi szintű vizuális megvalósítással, dramaturgiával, színészgárdával és progresszív tartalommal rendelkezik, már a magyar sorozatgyártás legfelső 0,5 százalékánál járunk. Az Aranyéletet az teszi igazán különlegessé, hogy végig a mi világunkban játszódik, a mi realitásunkat taglalja.
A helyszínek nem az amerikai egyetemi campusok vagy az 1800-as évek Hortobágyának vidékét igyekeznek megeleveníteni: a társadalmi és politikai viszonyok tökéletesen tükrözik nemcsak napjaink Magyarországát, de a visszaemlékezések körében a ’80-as éveket és a rendszerváltást is, a filmzenék pedig ennek megfelelően a magyar metál hőskorától a kortárs zeneszerzőkig kísérik végig a Miklósi család történetét. Eközben klasszikus alvilági történetszálak mutatják be Kelet-Európa rendszerváltás utáni gazdasági és politikai bomlását, a budai villák tövéből lepillantva pedig olyan tűpontos képet kapunk a 8. kerület nyomoráról, mint filmvásznon talán még sohasem.
Az archetipikus karakterek fejlődés- és/vagy bukástörténete önmagában nem lenne újdonság, a körítés miatt ugyanakkor mégis teljesen sajátos élményt jelent. A sötét múltját elhagyni kívánó apa (Thuróczy Szabolcs), a fényűzéséhez foggal-körömmel ragaszkodó anya (Ónodi Eszter), az életet nagykanállal faló, apja útjáról letérni képtelen fiú (Olasz Renátó), a rendszerből teljesen kilógó, ártatlan lány (Döbrösi Laura), és a háttérben meghúzódó keresztapa (Anger Zsolt) családi konfliktusai tökéletes karakterdrámává teszik az Aranyéletet. Mindehhez rengeteget tesz hozzá a kiváló színészi játék és az HBO által garantált elképesztő rendezői, operatőri és vágói munka is. A sorozat emellett a magyar elit képmutatására, Magyarország félgyarmati státuszára és a magyar néplélek dilemmáira is mesterien reflektál.
Fapad
Írta: Hegedüs Kata
A 2014-ben képernyőre került Fapad sorozat egy friss vállalkozás történetét mutatja be. Szemlő Róbert (Anger Zsolt) álma, hogy Magyarország legsikeresebb fapados repülő társaságát, az AirHorse légitársaságot sikerre vigye. A munkára teljes mértékben inkompetens banda már-már a The Office magyar változata. A szereposztás zseniális, hiszen olyan színvonalas magyar színészeket láthatunk komikus szerepekben, mint Anger Zsolt, Dobó Kata, Lengyel Tamás és Gados Béla. A sorozat kevésbé ismert, és csak egy évados lett, pedig egyedi ötlet köré tervezett, jól kivitelezett magyar sorozat, fordulatokkal és humoros szituációkkal.
Kép: Médiaklikk
Munkaügyek - IrReality Show (2012)
Írta: Tillinger Donát
A naplopó munkatárs, aki mindig tud panaszkodni, hogy milyen sok dolga van. A hipochonder kolléga, aki rád tukmálja a feladatot, mert még nem vette be a vérhigítóját, vagy a nárcisztikus főnök, akinek valahogy mindig sikerül burkoltan önmagát sztárolnia. Aki valaha is dolgozott már bármilyen munkahelyen, valószínűleg találkozott már hasonló karakterekkel, akik értenek a kellemetlen és a diszkomfortos helyzetek megteremtéséhez.
Az M1-en 2012-ben debütált Munkaügyek című sorozat kivételes humorral és pontossággal tárgyalja a munkahelyi archetípusokat és a munkakerülő attitűd dehonesztáló hatását. Mindezeket pedig egy, a magyar társadalom által démonizált közegben, a hivatalok világában mutatja be, ahol minden ügyintézés lassan és szövevényesen zajlik, minden munkatárs a rendszert és a többi kollégáját okolja a minőségért, és ahol az ügyfélközpontú gondolkozásra még legalább 20 évet várni kell.
A sorozat - műfajából adódóan - egészen elvont humorral operál. A helyzetkomikumokkal teletűzdelt eseménysorozat nagyon sokszor a karakterek attitűdjét tárgyalja, ami vagy fergetegesen nevetséges, vagy érthetetlenül semmitmondó. Tipikus Monty Python jellegű alkotás, ami valakinek egyet jelent a humorral, másnak pedig megfoghatatlan.
A szereplőgárda önmagáért beszél: Kovács Lehel szárnybontogató korszakában, egy fiatal, nagyravágyó karaktert alakítva, Mucsi Zoltán a kiégett, hipochonder, hajszál-idegzetű kollégát megformálva, és a közigazgatás minden bugyrát megjárt, kiöregedésében hiú vezető bőrébe bújó Molnár Piroska egytől egyig kivételes színészek, kivételes performansszal. Bátran ajánlom ezt a sorozatot mindenkinek, aki egyszer is érezte már úgy magát a munkahelyén, mintha egy forgatáson lenne.