,,Szakmai és baráti egyszerre’’ – a Corvinus Marketing Mester Társaság elnökével beszélgettünk

o_zs_0231_wecompress_com_1.jpg

A Corvinuson 50 hallgatói szervezet működik. Hogyan és miért alakulnak meg ezek? Belső motivációról, akkreditációs folyamatról és tanulságokról beszélgettünk Zentai Brigittával.

 

2021.09.13. Írta: Tepfenhart Beatrix, borítókép: Örsi Zsanett

Brigi az első marketing szakos találkozóján döntötte el, hogy szeretne egy saját diákszervezetet alapítani. Ez mára valósággá vált, hiszen 2020 szeptemberében megalakult a Corvinus Marketing Mester Társaság (COMET). Nagy hatással volt rá egy korábbi tapasztalata, amikor ötezer másik egyetemistával közösen létrehozták az Oktondi alapítványt, amelynek egyik alappillére különböző pályaorientációs előadások szervezése volt.

comet.jpg,,Beszélgettem más diákszervezeti vezetőkkel, és jó volt hallani, hogy mennyire motiváltak, amikor ezzel foglalkoznak, és mennyi értéket teremtenek a hallgatóknak.’’ Brigi hozzátette azt is, hogy korábban, alapszakos hallgatóként más szervezetekben kipróbálta magát. Mindenhol megtalálta a helyét, élvezte, hogy egy szuper közösség tagja lehet, és hogy sok új kapcsolatot tud kiépíteni, de a marketing fortélyait nem tudta annyira elsajátítani, amennyire szeretette volna. Épp ezért szeretett volna egy kifejezetten marketing fókuszú diákszervezetet, ahol a közösség és a szakmaiság együtt jár. Ezt igazolja az is, hogy amikor arra kértem, hogy pár szóban jellemezze a COMET-et, azt válaszolta: ,,szakmai és baráti egyszerre’’. 

Ötletében Brigit megerősítette az is, hogy szaktársai nyitottak és lelkesek voltak, többen érdeklődtek az első találkozás után az alapításról.

zentai_brigitta.jpgKép: Zentai Brigitta

,,Miután a nevet kitaláltuk, össze kellett rakni egy Szervezeti és Működési Szabályzatot, amibe minden, a szervezetet érintő információ részletesen szerepel.’’  Az első néhány hónap volt a koncepcióalkotás időszaka, amikor racionálisan végiggondolták a szervezeti működést, és olyan dolgokat vetettek papírra, mint a szervezeti felépítés, a vezetők hatáskörei, a tagfelvétel menete, a tagok jogai és kötelezettségei. A Szervezeti és Működési Szabályzat leadása kulcspontja a diákszervezeti akkreditációnak, csakúgy, mint egy részletes taglista a tagok elérhetőségével és státuszával.

A Corvinus-on több előny is jár az akkreditált diákszervezeteknek: dologi pályázatot adhatnak le, a tagok bizonyos kategóriájú diákszervezetek esetén pedig diákszervezeti ösztöndíjra is pályázhatnak.

Ezzel kapcsolatban Brigi elmondta, hogy az akkreditáció folyamata gyorsan zajlott, nem volt szükség például különböző tárgyalásokra, így aki esetleg játszik a diákszervezet alapítás gondolatával, azt ne tántorítsa el a hivatalos oldala, mert abszolút teljesíthető.

A diákszervezet a Corvinuson tanuló, Marketing mesterszakos hallgatókat fogja össze, nekik teremt lehetőséget a kapcsolatépítéshez és fejlődéshez.

,,A Corvinusos Marketing mesteres hallgatóknak szeretnénk egy közösséget építeni, mindamellett, hogy a marketinges szakmával is ismerkedünk, és networkingelünk a szakmabeliekkel’’ – mondja Brigitta a szervezet céljairól.

Ő maga is marketing mesterszakon kezdett tavaly szeptemberben, most pedig Norvégiában tanul az Erasmus+ program révén. A szervezet vezetőjeként nem kellett választania a külföldi tanulmányok és a szakmai tapasztalatszerzés között, online mindkettőt végezni tudja. A szervezet ötfős vezetőségéből egy másik tag is Erasmuson van, így ők előreláthatólag egész félévben hibrid módon fognak működni, amit plusz kihívásként élnek meg.

Az elmúlt évben sem tétlenkedett a vezetőség. Felépítette a szervezet brandjét, működését, egy alapvető szervezeti kultúrát, illetve 14 fős csapatot alakított ki, akik hármas bontásban tevékenykednek. A szervezeten belül elkülöníthető 3 divízió: HR, Sales és Marketing. A HR terület tevékenysége magába foglalja a felvételi folyamat lebonyolítását és a csapatépítők szervezését,  a Sales csapata partnereket keres, megállapodásokat köt velük, míg a Marketing divízió a különböző online és offline megjelenésekkel foglalkozik.

Az őszi toborzási időszakban mindhárom divízióba várják a jelentkezéseket, hiszen az operatív működés az új tagok felvételével egyszerre fog megkezdődni. Brigi elmondta, hogy az elmúlt egy évben a szervezeti kultúra és egy összetartó csapat kialakítása volt a fő cél, így emellett más tevékenységük nem volt, ami részben a világjárványnak is köszönhető. ,,Eseményeink majd októbertől indulnak be: lesz számos, marketing fókuszú workshop-unk, szakmai, inspiráló előadásaink, ahol a szakma legjobbjaitól nyílik lehetőség tanulni és folytatjuk a csapatépítőket is’’ – foglalta össze Brigitta, hogy mire készülnek ősszel.

b_b_9_3.jpg

Kép: Burkus Brigitta, Közgazdász

Amikor az elmúlt egy év kihívásairól érdeklődtem, akkor természetesen felmerült a Covid-19 miatt kialakuló motivációvesztés.

,,Van olyan tag, akivel személyesen még nem is találkoztam, és ez nagyon nehéz. Az online munka és meetingek mellett hiányzik az, hogy együtt nevetünk, vagy csak kávézgatunk egyet, mert nagyon sokat ad egy-egy ilyen együttlét.’’

A szervezet összes tagja nagyon várja már a tanév kezdetét, hiszen talán több alkalom lesz a személyes együttlétekre, illetve remélhetőleg jóval nagyobb közösség fogja alkotni a COMET-et.

A COMET őszi tagfelvétele szeptember 20-án indul, és szeptember 25-ig várják a CV-k beérkezését a bce.comet.hr@gmail.com e-mail címre. Ezt követően egy interjúra hívják be a jelentkezőket október 1-ig, ezek hibrid módon zajlanak. Minden olyan Marketing mesterszakos hallgató jelentkezését várják, akik fejlődni szeretnének és jó csapatjátékosok.

Brigi kiemelte, hogy egy diákszervezet alapításából és vezetéséből sok mindent lehet tanulni. Épp ezért bíztat mindenkit, aki elkötelezett egy ötlet mellett, hogy vágjon bele hasonló projektbe.

,,Ha hisztek az álmotokban és szenvedéllyel tesztek is érte menni fog!’- mondja Brigitta.

süti beállítások módosítása