A hatásvadász címek és kifejezések gyakran megtévesztőek egy hír kapcsán, más köntösbe bújtathatnak egy-egy eseményt. A Messzelátó & Útravaló podcastjában a médiadiskurzusban is használatos háborús kifejezések hatásáról beszélgettünk Nagy-Béni Alexandrával.
Írta: Weiner Viola Eszter, Borítókép: Pexels
Találkozunk olyan szalagcímekkel, amelyre kattintva teljesen más témát tartogat az adott tartalom, mint ahogy arra a cím utal. Hasonló, akár előfordul nyilvános beszédekben is, amikor az üzenetet pánikkeltő, vagy ha úgy tetszik manipulatív szófordulaton keresztül adja át az előadó. Noha ilyen példákkal Dunát lehetne rekeszteni, Nagy-Béni Alexandra kommunikációkutató kifejezetten a háborús metaforák szemléltetésével mesélt arról, hogy hogyan alakítják ezek a közvéleményt, vagy ezen belül is a különböző témákról alkotott képünket.
A Messzelátó & Útravaló legújabb évadának következő epizódjában a hallgatók megismerhetik, hogy milyen fontos szerepet tölt be a kognitív nyelvészet az életről való vélekedésünkben, és hogy e tudományterület hogyan alakítja a média által generált gondolkodási sémákat. Fókuszban a háborús metaforák használata áll nemcsak nyelvi, hanem vizuális színtereken is, melyek alkalmazása elterjedtté vált a metakommunikációban.