Gombold újra!: Élő közvetítés a divatshow-ról

Idén is megrendezésre került a Gombold újra!, Közép-Európa egyik legrangosabb divatshow-ja. A 2011 óta töretlen népszerűségnek örvendő rendezvény záróeseménye, a Central European Fashion Days-nek keresztelt divatbemutató és egyben szakmai fórum a régió valamennyi országának kínál nemzetközi bemutatkozási lehetőséget. A négy visegrádi ország (Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország) kulturális jegyeit viselő kollekcióik és a döntősök ruhakölteményei nagyszabású divatbemutatókon láthatók majd. Egész napos kiállítás mellett divatkonferencia és design vásár is várja az érdeklődőket a Millenáris Park B csarnokában.     

22:40

Jövőre is várunk mindenkit a Gombold újra! divatshow-ján, ahol idén is a legkiemelkedőbb newcomer és oldhands divattervezők munkáit csodálhattuk meg. A képeket Donáczi Katinka készítette!
Ma este várunk mindenkit az Ankertben és a Grundban, ahol ti is újra gombolhatjátok!

 

21:50

Az est sztárvendége és a győztesek.

DSCF1454.JPG

DSCF1523.JPG



DSCF1531.JPG

21:33

DSCF1389.JPG

DSCF1229.JPGDSCF1337.JPG

 

21:14

DSCF1312.JPG

DSCF1314.JPG

DSCF1366.JPG

21:03


DSCF1442.JPG

DSCF1277.JPG

DSCF1306.JPG

19:50

DSCF0415_1.JPG

DSCF0443.JPG

DSCF0424.JPG


19:34

DSCF0428.JPG
rózsa_1.JPG

DSCF0421.JPG

19:03

Grabowski, Safranek és Teufel.

DSCF0439.JPG

DSCF0448.JPG

 

királykép.JPG

 

18:16

A rövid szünetre való tekintettel most csak egyik kedvencünket tesszük fel.  

hatty.JPG

 

16:22

Tavalyi divat szerint is espadrilles-ben igazi a nyár, bár a keményebbek Headbangerből is kölcsönözhetnek egy kis ihletet. 

kép5j.JPG

 

kép6.JPG



16:10

A lányoknál az átlátszó ruhák domináltak, a fiúk hosszú bőrkabátban és acélbetétes bakancsban feszítenek a 40 fokos kifutón. 

kép4.JPG

 

kép3.JPG

kép2.JPG

 

16:00

Lencsevégre kaptuk a 2011-es és 2012-es döntős kollekciókat, melyek már a fogyasztók körében is bizonyítottak, és széleskörű népszerűségnek örvendenek a nemzetközi piacokon is.

14:50

Az ebéd alatt megkérdeztük Jarrad Clarke-ot, hogy mit ajánl a jövő közgazdász-generációjának, hogyan tudnánk termékenyen hozzájárulni hazánk fiatal tehetségeinek munkájához. 
Jarrad szerint először magunk mellé kell gyűjtenünk a legsikeresebb designereket, és miután a legtöbbjük belekerült a fókuszunkba, azután tudjuk üzletileg is támogatni őket, hogy ipari mennyiségben termelhessenek a nemzetközi piacokon is. 

14:30

Jarrad Clarke, az IMG globális termelési igazgatója bemutatta a legszükségesebb platformokat, melyekkel feltétlenül meg kell ismerkedniük a pályakezdőknek, hogy népszerűsíthessék márkáikat. Kihangsúlyozta a modern üzleti gazdaságtani vívmányokat, mint a business planniget, vagy akár a marketingstratégiákat.
Amiben a divatszakma még csak lassan fejlődik, de rendkívüli potenciált lát, az a social networking, melynek egyre nagyobb térnyerése hozzásegítheti a régió tehetségeit a szélesebb körű ismertséghez.

beeeeeeesz.JPG

 

13:20

A második beszélgetés témája a divatban rejlő gazdasági erő. Vendégek: Niedermayer Antal, a Kézmű Non-profit Kft. kereskedelmi igazgatója, Bujdosó Bianka, divatmarketing szakértő és Mészáros Mónika Alíz, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal üzletfejlesztési-főosztályának vezetője.  
A magyar divat főbb gyengeségeit az olyan és hasonló jelenségekben látják, minthogy a sok divattervező mellett kevesen képesek üzletileg is jól kihasználni adottságaikat. Az önkifejezés mellett főként vásárlói keresletre kellene termelniük. Kihangsúlyozták az Erasmus fiatal vállalkozóknak nevű projektjét, és nagyvállalatoknál szerzett tapasztalat szükségességét, hogy a divatszakma egyébként is átláthatatlan struktúráját megismerhessék.

besz2.JPG

12:52

Magyarországot Konsánszky Dóra képviselte, akinek a legfontosabb tanácsa, hogy először érdekessé  kell tennünk magunkat. Egyfajta körítést, feelinget kell hozzáadnunk a ruhakollekcióinkhoz. Egyben összefogásra is buzdította a magyar divattervezőket,  hiszen -ahogy ő fogalmaz- nehéz lenne a tengerbe hordani a vizet, s így próbálni helytállni nemzetközi porondon.
A beszélgetés fő üzenete, hogy a környező tehetségeknek nagyvállalatoknál kell fejlődniük, így később képesek lehetnek átlátni a marketingstratégia számos folyamatát. Az első körös (Milánó, Párizs) és második körös (Isztambul, Berlin) divatvárosok mellett Budapest elindulhat a harmadik körösök útján, és akár a legnagyobbakhoz is felküzdheti magát.

besz12.JPG

12:25

Az első beszélgetés vendégei a régió gyengeségeiről és erősségeiről alkotott véleményüket mutatták be. Csehország képviselője, Olo Krizova, kihangsúlyozta, hogy saját stílust kell felépítenünk, hogy versenyképessé válhassunk, vagy régi gyökereinkhez visszanyúlva az urbán minimalizmust és a romanticizmust kell megerősítenünk. Lengyelország képviselője, Dorotea Stepniak, a válságot említette legkomolyabb, a régió divatja elé gördülő akadályt. Emelett megjegyezte, hogy nagyon fontos, hogy lépést tartsunk a divattal, amely rohamos tempóban fejlődik. Ennek eszközei pre-kollekciók lehetnek, vagy olyan rendezvények, melyeken teljes képet kaphatunk a környező országok divatjáról, mint például a Gombold újra! .

besz1.JPG

12:10

Megérkeztünk a divatkonferenciára.
Egy kötetlen beszélgetés keretein belül tudhatunk meg többet a régió divatjában rejlő üzleti lehetőségekről a Cultivo és a Design Terminál szervezésében. Perceken belül megérkeznek a vendégek is. 

DSCF0026.JPG

 

süti beállítások módosítása