Válassz: Chili vagy Mango!

Ahogy az életben is nagyon gyakran kell hirtelen döntéseket hoznunk, amelyek lényegesen befolyásolják a dolgok alalkulását, úgy a legújabb magyar sorozatban is csak rajtunk múlik milyen irányba halad a történet.

A Chili vagy Mango egy applikáció formájában okostelefonokon, tableteken elérhető sorozat, ahol hétről hétre Zénó, gasztrokritikus-kaszanova (Poroszlay Kristóf) és egy Lili nevű lisztérzékeny cukrászjelölt (Michl Júlia) randivacsoráit követhetjük nyomon. A pikantériáját az adja, hogy bizonyos döntési pontokon két opció közül választhatunk, saját ízlésünk szerint alakítva az eseményeket. Az első évad kilenc részes, összesen 72 féle végkifejlettel. De az élettől eltérően itt persze bármikor visszatekerhetjük az időt.

Sorozat, applikáció, videójáték. A Chili vagy Mango gyártásvezetőjével, Sípos Annával beszélgettünk.

interjúhoz_Chili plakat hamarosan.jpg

 

Sokan valószínűleg nem tudják pontosan ki is a gyártásvezető, mik az ő feladatai, tudnál erről egy kicsit mesélni?

Ironikus, hogy mikor a szakdolgozatomhoz készítettem interjúkat gyártásvezetőkkel, én is mindig ezt a kérdést tettem fel elsőként. Azért kérdeztem ezt először, mert szótári meghatározás nincs arra, hogy mi a gyártásvezető feladata, illetve különböző felületeken több is létezik több is létezik, de nincs egy konkrét lista, hogy ezt tanuld meg, és ennyi a gyártás összes tennivalója, hanem mindenki kicsit máshogy tudja definiálni, és ez nagyon sokat elárul az illetőről – és a szakmáról is. Én azt szoktam mondani, hogy a gyártásvezető leginkább a stáb logisztikai és pénzügyi vezetője, ezzel együtt a stáb anyja és pszichológusa kell, hogy legyen. Ha szigorúan vesszük, az ő feladata az, hogy megírja és betartassa a költségvetést; gondoskodjon róla, hogy az adott forgatási napon, helyszínen rendelkezésre álljon az összes eszköz, stábtag, szereplő a megfelelő időben és helyen. Néha nagyon meglepő dolgokkal tudnak megtalálni. Volt egy produkció ahol víz alatti álomjelenetet forgattunk és találnunk kellett egy öt méter mély medencét, aminek fekete a fala. Ilyen nyilván nincs, inkább látványtervezéssel oldottuk meg, így a Hajós Alfréd Sportuszoda egyik medencéjének lett kibélelve fekete textillel a fala. Nagyon változatos tud lenni a gyártásvezetői munka, ezt szeretem benne egyébként, hogy nincs két ugyanolyan produkció, mindig vannak új kihívások, sose mondhatod azt, hogy te már mindent láttál.

 

A névjegykártyádon az áll, hogy a FilmDrops-nál dolgozol, mi ez pontosan?

A FilmDrops Kft-t kifejezetten a Chili vagy Mango produkció miatt hozta létre Ipacs Gergely és Horvai Mátyás. Gergő volt a Chilinek az ötletgazdája, ő kereste meg hozzá az alkotópartnerét, Lőrincz Nándort és Mátyást, a másik producert. A megvalósításhoz pedig úgy döntöttek, hogy nem egy már létező céget kérnek fel, hanem maguk kezdik ezt megcsinálni. Ez egy fiatal produkciós cég.

 

Te hogy és mikor kerültél bele ebbe az egészbe?

Gergővel pár éve már együtt dolgoztunk, még vizsgafilmekben. Két éve ilyentájt keresett meg, hogy van egy fantasztikus ötlete, ami ha összejön, nagyon jó lesz, de még nem árulja el, mi, mert még sehol sem tart. Aztán amikor összeállt a forgatókönyv, meg a finanszírozási háttér 2012 tavaszán, akkor hivatalosan is felkért, hogy én legyek a gyártásvezető.

 interjúhoz_werkfoto_1.jpg

Honnan jött a Chili vagy Mango alapötlete, koncepciója?

Gergő mindig azt mondta, sokáig motoszkált a fejében, hogy annyi mindent lehet csinálni az okostelefonon, de kellene valami, amit még senki nem csinált. Sorozatot! De mitől lehetne ez egyedi? Hát attól, hogy te tudod irányítani. Hiszen ez az okostelefon lényege, adja magát, hogy belenyúlhass a képernyőn keresztül a dolgokba. Ezután persze el kellett gondolkodni, hogy mi az, ami ekkora méretben működhet. Így jött a randizás téma, és a mostani forma, koncepció. Ez egy mindenkit foglalkoztató téma, hiszen mindenkinek van béna randis története, ugyanakkor nagyon illik a formához ez a kétszemélyes alapszituáció.

 

Mennyiben jelent nehézséget ez a forma, mennyiben nehezebb nektek egy forgatás?

Nehezítette a dolgunkat abszolút – íme egy újabb kihívás! Minden epizód történet egy asztalnál játszódik, közelről látjuk a két szereplőt, tehát meg kellett oldani, hogy vizuálisan ne váljon unalmassá a dolog, ne csak beszélő fejeket láss, hanem izgalmas legyen a képi világ így is.  Egy történetszál nagyjából négy perc, egy epizód összideje 18-20, és majdnem minden részt egy nap alatt kellett felvennünk úgy, hogy a döntési pontokhoz többször vissza kellett ugranunk, ez nagyon nagy fegyelmet és odafigyelést kívánt a stábtól. A szálak rövidsége azért volt fontos, hogy bárhol nézhető legyen a sorozat: hogy ha várakozol vagy unatkozol, BKV-n, orvosi rendelőben stb. már előkapod a telefont, és ez az idő pont arra jó, hogy megnézz egy részt. A lényeg, hogy legyen a zsebedben egy olyan élmény, amivel le tudod kötni magad, amikor szükséged van rá.

Emellett arra is figyelni kell, hogy a kevés szereplő miatt minden karakter, akár egy mellékszereplő pincér is jól kidolgozott legyen. Hogy az a három mondat, amit elmond, az olyan legyen, és úgy is mondja el, hogy vagy szakadjon mindenki a nevetéstől, vagy megborzongjon, ésatöbbi.

interjúhoz_Lili_Zénó_1.png

 

Magyarországon egyedülálló dolog a Chili vagy Mango. Mi a helyzet külföldön?

A világon is egyedi. Interaktív sorozatok vannak a Youtube-on, vagy egy honlapon, de alkalmazás formájában, ahol ilyen sok variációd van, nincs másik. A Chili vagy Mango tulajdonképpen egy sorozat, videójáték formátumban, a kettőt ötvöztük. Hiszen játszani mindenki szeret.

 

Esetleg már külföldön is elérhető az alkalmazás?

Külföldel még nem igazán kezdtük el a tárgyalást, most készül angol szinkron a sorozathoz. A magyar volt a tesztpiac, itthon ingyen elérhető, külföldön ez már nyilván nem lesz így. Itthon még nem szívesen fizetnek egy applikációért, ez nyilván azzal is összefügg, hogy az online fizetés kultúrája még gyerekcipőben jár.

 

Chili vagy Mango. Miért?

Ezen sokat gondolkoztunk. A chili csípős, a mangó édes, Zénó csípős, Lili édes. Mindenképp választást akartunk. Ugyanakkor két gasztronómiai dologról van szó, melyek nem egymást kizáróak és egy képet, hangulatot hívnak eléd.  

 

Mik a hosszútávú terveitek a jövőre nézve?

Természetesen szeretnénk folytatni a sorozatot, illetve a Filmdrops applikáció egy csatorna, ahova befér más tartalom is. Szeretnénk majd más interaktív tartalmakat is szolgáltatni ezen keresztül. 

 

Mit mondanál a köszönőbeszédben egy díjátadon?

Azért tudott ez a sorozat olyan jól elkészülni – amellett, hogy Gergő és Nándi nagyon tehetséges – mert csupa olyan profi ember volt vett részt az elkészítésében, akik egyrészt láttak benne fantáziát, és megszerették első perctől, másrészt a maximumot tették bele, mert hittek a projektben és bennünk. Mindenki úgy volt, hogy szeretné a lehető legjobban csinálni, és nem úgy álltak hozzá, hogy „kifizetik, megcsinálom, ennyi”. Amikor a Jégbárban forgattunk, az pl. a nyár legmelegebb napja volt, mégis mindenki panaszszó nélkül tette a dolgát. Nagyon fontos ez a fajta profizmus. Nem tudom megköszöntünk-e már nekik eléggé, ezt talán soha nem is lehet, hogy így beleteszik a szívüket-lelkület a munkájukba.

 

 

Szász Nóra

süti beállítások módosítása