Élet Dublinban kétkeréken - Erasmuson Írországban

index_kep-min.jpg

Túrázás. Lenyűgöző tájak. Ír kultúra. Mindennapos biciklizés. Róka Bencével beszélgettem, aki az őszi félévét a University College Dublinban töltötte. Tapasztalatairól és a mindennapjairól mesélt.

A sörökön túl is volt élet Dublinban?

Az egyetem gyakran rendezett bulikat főleg az első hetekben, nagy hangsúlyt fektettek az ismerkedésre és a kapcsolatépítésre. Rengeteg ismerkedős program volt, így könnyen szereztem barátokat, akikkel még most is tartom a kapcsolatot. Az iskola filmekbe illő, nagy egyetemi campus volt. Nagyon felszerelt és modern, rengeteg sportolási lehetőséggel, én például a vitorlás klub tagja voltam. Már régóta vitorlázom és szerettem volna kipróbálni milyen a tengeren, nagyon különleges élmény volt.

A nagy közösségi terek mellett fodrász és gyógyszertár is volt a campuson.

Teljesen más hangulata volt, mint itthon.

Ütköztél-e valami nehézségbe a féléved során?

Amit nehézségnek mondanék, az a lakáskeresés volt. Az egyetemnek drága kollégiuma volt, ami meghaladta az ösztöndíjamat, ezért mindenképp más megoldást kellett keresnem. Egy hónappal a repülés előtt már elkezdtem nézelődni, végül egy szobát tudtam bérelni egy családnál, ami körülbelül 11 kilométerre volt az egyetemtől. Szerencsésnek mondhatom magam, mivel gyorsan találtam lakhatást. Voltak olyan emberek, akik még azután is kerestek, miután már kirepültek.

Viszonylag messze laktál az iskolától, hogyan oldottad meg a közlekedést?

Elég drága volt a tömegközlekedés, 130 euró/hónap,

ezért úgy döntöttem, veszek egy biciklit és azzal megyek mindenhova. A kerékpárutak behálózzák Dublint és a helyiek egész évben bicikliznek, ezért nem tűntem ki a tömegből,

ráadásul mielőtt hazajöttem, el is tudtam adni. Sokkal olcsóbban jöttem ki, mintha havonta vettem volna bérletet, plusz gyorsabban el tudtam jutni bárhová. Alapból szeretek mozogni és sportolni, számomra ez megfelelő megoldás volt.

Milyen segítséget kaptál az egyetemtől?

Már rögtön az elején különböző oldalakat kaptam az iskolától, ahol direkt diákoknak kínáltak lakhatást, ezért könnyebben sikerült lakást találnom. Emellett külön diákszervezet is volt, akik az Erasmusosokkal foglalkoztak, hozzájuk mindig lehetett fordulni segítségért. Időben tájékoztattak mindig mindenről, és az Erasmusos koordinátoromat is bármikor tudtam keresni, nagyon segítőkész volt. Az iskola különböző kirándulásokat is szervezett, így nem kellett egyedül megszerveznem az utazást, ha szerettem volna valahova menni.

cikk_kozbe_kep_-min.jpg

Írország drágának mondható, hogyan jöttél ki a pénzből?

220 ezer forint (~680€) ösztöndíjat kaptam Campus Mundival együtt, ebből 400 euró volt a szoba ahol laktam, ami viszonylag olcsónak számított az ottani viszonylatban. Az élelmiszerboltokban az árak hasonlóak, mint itthon, így hetente 35-40€-ból be lehetett vásárolni, ha főzött magának az ember. Az éttermek már drágábbak, mint itthon, még egy gyorsétterem is, ezért nem igazán jártam oda. A fennmaradó pénzem főként utazásra költöttem.

Kiknek ajánlod Írországot, mint Erasmusos úti célt?

Főként azoknak, akik szeretnek kirándulni és túrázni. Az ország tele van környezetvédelmi területekkel, dimbes-dombos túraútvonalakkal. Európai szemmel a városok nem igazán különböznek, inkább a természeti látványosságok a kiemelkedőek. Észak-Írországban jártam, de mások például Angliába, Skóciába is elmentek viszonylag olcsón. Azoknak mindenképp ajánlom, akik jobban megismernék a szigetet, és persze azoknak is, akik érdeklődnek az ír kultúra iránt. Az ír kocsmakultúra önmagában is egy élmény. Élő zene, sokan táncolnak, egyedi a berendezés és a díszítés, ráadásul az emberek is kedvesek.

A sör pedig természetesen kiváló.

 

Szép Zsóka

2020. január 28.

süti beállítások módosítása