Turikincsek - A Corvinus Művészeti Akadémia kedvencei

cover_cma.jpgA Corvinus Művészeti Akadémia, az egyetem egyik legszínesebb diákszervezete közös projektbe kezdett szerkesztőségünkkel. Ahogyan nekünk, nekik is szívügyük a környezetvédelem, és egymás inspirálása arra, hogy a mindennapokban valósítsuk meg a tudatos életmódot. Tagjaik bemutatják, hogyan csatlakoztak a Használt Ruha Szeptember kezdeményezéshez, és mik a kedvenc szettjeik. 

2020.10.04. Írták: A CMA tagjai

Tudtad, hogy 13 évre lenne szüksége egy embernek, mire meginná azt a víz mennyiséget, ami egy póló és egy farmernadrág előállításához kell?

Tudj meg többet arról, hogyan lehet egyedien és tudatosan, de kevesebb pénzből öltözködni!

A Használt Ruha Szeptember egy brit kezdeményezés arra, hogy egy hónapon keresztül csak másodkézből jövő ruhákat vásároljunk, hordjunk vagy családtagokkal, barátokkal ruhákat cseréljünk. Az Oxfam nevű szervezet szeretné felhívni a figyelmet az új ruhák környezeti hatására, és arra, hogyan tudjuk a divatipar szén-dioxid kibocsátását csökkenti azzal, hogy nem vásárolunk fast fashion cégektől, és úgy általában nem veszünk felesleges darabokat, amik úgyis csak a szekrény mélyén végeznék használat nélkül. Ha mégis szükségünk van egy-egy darabra, akkor pedig próbáljuk meg másodkézből jövő darabokkal bővíteni a ruhatárunkat. 

A Corvinus Művészeti Akadémia tagjai már a kezdetek óta elkötelezett környezetvédők. Mindannyian mást és mást teszünk a Földünk megóvásáért, de egyben egyetértünk: a cél közös, és együtt amúgy is könnyebb minden. Szóval a CMA elfogadta a kihívást, szeptemberben a használt ruháké volt a főszerep. Itt vannak a mi kedvenc szettjeink: 
dorci.jpeg

“Nagymamám szoknyája, nagypapám lassan 40 éves oversize farmerkabijával.” - Dorci

fviki.jpg

A zöld nadrág és a fekete felső turizott darabok, szerintem hatalmas tévhit, hogy nem lehet elegánsabban öltözködni használtruha-boltokból.” - Viki

tami3-min.jpg

“Turis darabokkal és barátnőtől örökölt színes pulcsival dobom fel a szeptembert.” - Tami

zsofi3-min.jpg

“A virágos szoknyát örököltem a legjobb barátnőm unokatesójától, a nyakláncot is ez a barátnőm csinálta, a kék trikó Anyué volt, ahogy a dzseki is, amire én csináltam a mandalát a hátán. A farmerszoknya amszterdami turis szerzemény, kb. az egyetlen ruhám, amit turkáltam és nem örököltem, a póló szintén Anyué volt.” - Zsófi

ancsi.jpg

“Gatya és ing: gardrobcsere.hu, a kabát pedig eredeti Levi’s, anyumtól örököltem, így nem csak azért imádom, mert extra jól néz ki, hanem érzelmileg is szorosan kötődöm hozzá. Az ékszereimet, a fülbevalót és gyűrűt szintén anyukámtól örököltem, és legalább annyira szeretem őket, mint a kabit.” - Ancsi

erdeianna.jpg

“Felső: Humana, nadrág: Retrock, táska: nővérem varrta (@chewiesofficial), éljenek az ügyeskezű nővérek!” - Anna

lucia3-min.jpg

“Agglomerációban lakom, és ott szoktam főként a piacon, a turkálós részlegen venni a ruháimat vagy pedig egy second hand boltban, ahol hétfőn minden 900 Ft minden, és naponta mennek le az árak. Én csütörtökön szoktam vásárolni, mert akkor még van jó áru, de már csak 300 Ft.” - Lucia

kaszadori.jpg

“A szettem: kb. 30 éves, örökölt Levi’s kabi, turikincs nadrág és egy használtan vett táska (gardrobcsere.hu).” - Dóra

csenge-min.jpg

“A rozsdabarna pufi kabátom turikincs, 800 forint volt, és nagyon boldog voltam, hogy megtaláltam! A vele szereplő fehér nadrág szintén turis, az egyik kedvencem. A narancs ruha és az alig látszó, de a derekamon lévő rómás kis selyemkendő is turis, míg a farmer kalap örökölt és imádom!” - Csenge

Összességében ez a hónap nemcsak hogy sokat tanított nekünk, de spóroltunk vele, tettünk a környezetért, és egyedi szettjeinkkel kitűntünk a tömegből. Biztos, hogy folytatjuk a #SecondhandSeptember-t októberben és novemberben, téli holmik után kutatva is. 

Osszátok meg velünk ti is másodkézből szerzett darabjaitokat Instagramon, hogy együtt tegyünk egy jobb jövőért! Taggeljetek minket és a CMA-t storyban! Mi hálásak vagyunk a résztvevőkért, a Föld pedig értünk. 

süti beállítások módosítása