Legnagyobb divatszakértők a 2020-as Budapest Fashion and Tech Summiten
Hallgasd meg online a divatipari előadásokat!

divat.jpg

Az idei évben már harmadik alkalommal rendezték meg  a kétnapos online nemzetközi konferenciát, a Budapest Fashion & Tech Summitot. A konferencia a Közép-európai Divathét hivatalos mellékrendezvénye, mely 2020-ban digitális formában zajlott. Olyan neves divatszakértők, -tervezők és divatdiktátorok jelentkeztek be a világ különböző pontjairól, mint például a Japán Vogue szerkesztője,  Luceny Fofana, a Burberry marketingigazgatója, valamint a kortárs olasz tervező, Stefan Siegel. 

2020.12.05. Írta: Hegedüs Kata

Anna Dello Russo, a Japán Vogue felelős szerkesztője nyitotta meg a 2020. november 31-én kezdődő divatipari konferenciát. Egy előre rögzített kisfilmben beszélgetett Bata-Jakab Zsófival, a rendezvény főszervezőjével.

Beszélgetésükben Anna kihangsúlyozta, hogy a digitális média az a hely, ahol eltűnnek a határok, ami egy teljesen új megközelítést ad a divatnak, és ez kreatív hatással van a divat kommunikációjára. Rengeteg márka fedezi fel,  hogy a TikTok  egy új utat nyit meg a legfiatalabbak eléréséhez, és ezt az új piaci rést ki kell használni.

divat3.png

A divatikon maga is nagyon aktív a közösségi oldalán, de legfőképp a TikTokon. A divatnak most hatalmas szüksége van a digitális médiára, ami túlélést jelenthet ebben a bizonytalan helyzetben. A vírus miatt 2019 szeptemberétől a legtöbb fashion week elmaradt, vagy online közvetítette a kifutókat, ami nagy bevételkiesést jelentett.

Az idei év nagy hangsúlyt fektetett a fenntartható és felelősségteljes divatra és az innovatív technológiákra. Bartha Éva Lili a DFF innovációs laborából a workshopokon elmondta, olyan potenciális folyamatok fejlesztésére törekednek, amelyek csökkentik a túltermelést és serkentik az on-demand megoldásokat. A koronavírus-járvány a divat világát is mélyen  érintette. A nemzetközi konferencia során tartott kerekasztal-beszélgetésen, ahol Hollandiából, Nigériából, Magyarországról, az USA-ból, Szlovéniából és az Egyesült Királyságból voltak szakértők, szóba került a fast fashion környezeti hatása is, ami rengeteg kritikát kapott az utóbbi időben.   Valamint szó volt a Covid19-vírusról, ami nagy hatással volt és lesz  a különböző nemzetek stílusára és a globális divatiparra egyaránt.

divat2.pngA nap folyamán előadást tartott a Not just a label alapítója, az olasz származású Stefan Siegel, aki a fast fashion divatcikkek gyártásáról tartott egy  erőteljes és motiváló előadást – arról a társadalomról, amely több figyelmet fordít a bevételre, mint a természetre. A Not just a label 2009-ben elindította weboldalának "The Shop" részét, ezzel létrejött az első olyan e-kereskedelmi webhely, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy közvetlenül a tervezőktől vásároljanak.

Stefan Siegel előadásában megemlítette, hogy a fast fashion divatcikkek előállításánál gyakran olyan anyagokat használnak fel, melyek a Föld természetes vizeit szennyezik. Emellett azon ruhák többségét, melyeket a nyugati államokban előszeretettel hordanak, 73 millió tíz éven aluli gyermek készíti embertelen körülmények között.

Az online rendezvény második napján több szó esett a divat gazdasági vonatkozásairól. Rob McIntosh holland szakértő tartott előadást a digitális és fizikai innovációkról a kiskereskedelemben, valamit a kiskereskedelmi fogyasztók értékeinek eltolódásáról is beszámolt. Bartha Éva Lili, a DFF innovációs lab alapítója a jövőbeli tervezők és divatipari szereplők edukálására hívta fel a figyelmet, melyben kiemelt szerepe van és lesz az innovációs technológiáknak, hiszen a digitális média teljesen új fejezetet nyitott a divat világában.

A Budapest Fashion & Tech Summit kulcsfontosságú lehetőség azok számára, akik érdeklődnek a legújabb technológiai újítások és a divatipar jövőjét formáló fenntartható megoldások iránt. Az előadások és az élő bejelentkezések visszanézhetők a Budapest Fashion & Tech Summit Facebook-oldalán.

Képek forrása: Budapest Fashion & Tech Summit

süti beállítások módosítása