Egészséges édességek – Boldogsághormonok a vizsgaidőszakra 

borito_5.jpg

A karantén lassan véget ér, így búcsút mondhatunk az egész napos kanapén tespedésnek és unalomevésnek. Ám a megpróbáltatásoknak még nincs vége, hiszen előttünk a vizsgaidőszak, amikor az éjszakába nyúló tanulás mellett nem sok időnk marad a mozgásra, így könnyen felszaladhatnak plusz kilók. Három olyan édesség receptjét mutatom meg, melyeket bátran, bűntudat nélkül fogyaszthatunk, hiszen nem csak finomak, de egészségesek is. Ráadásul mindössze néhány hozzávalóból, könnyen és gyorsan elkészíthetők.

Írta: Bokovics Nóra / Képek: Bokovics Nóra és Tóth-Máté Bence 

 

Peanut butter cup 

Amikor néhány éve Angliában jártam, nagy kedvencem lett a Reese’s Penut Butter Cups. Az isteni mogyoróvajas édesség azóta már Magyarországon is kapható, viszont otthon is percek alatt elkészíthetjük egy egészségesebb verzióban. 

Hozzávalók:

  • 200g étcsokoládé 
  • mogyoróvaj 
  • muffin sütéshez használatos papír (kapszli)

mogyorovajas_1_1-min.jpgElkészítés: A csokoládét vízgőz felett megolvasztottam. A kapszlikba először egy réteg csokit, majd mogyoróvajat végül ismét csokit töltöttem. Ez után kb. fél óráig állni hagytam a hűtőben, amíg a csoki megkeményedett. A fenti mennyiség nekem 5 darabra volt elég, de ez a kapszlik méretétől is függ. 

 

Tipp: A mogyoróvajat házilag is könnyen elkészíthetjük. 

Hozzávalók: 

  • 260g natúr pirított mogyoró 
  • 2 evőkanál méz 
  • 1 teáskanál só 

Elkészítés: A mogyorót aprítógéppel felaprítottam, majd hozzáadtam a mézet és a sót, és addig turmixoltam, amíg össze nem állt. Az állaga nem lett folyós, inkább a „crunchy” mogyoróvajhoz hasonlít, de a recepthez tökéletes.

 

Kókuszgolyó 

Ez egy megtévesztő édesség, mert külsőre olyan, mint a klasszikus kókuszgolyó, de az íze nem hasonlít az eredetire. Viszont nagyon finom és kiváló alternatíva, ha egészségesebb formában szeretnénk elkészíteni kedvencünket.  

Hozzávalók: 

  • 2 banán 
  • 140g zabpehely 
  • 7-10g cukrozatlan kakaópor 
  • késhegynyi fahéj 
  • kókuszreszelék 

kokuszgolyo_1_1-min.jpgElkészítés: Egy villával összenyomkodtam a banánokat, majd a kókuszreszelék kivételével a többi hozzávalóval összekevertem, így sűrű masszát kaptam. A kakaóport több részletben adagoltam, közben folyamatosan kóstolgattam, ugyanis a banánok édességétől függ, hogy mennyit tehetünk bele anélkül, hogy keserű lenne. A kész masszát lefedtem, majd a hűtőbe tettem éjszakára. Másnap kis golyókat formáztam belőle, és meghempergettem kókuszreszelékben. Ebből a mennyiségből én 25 db, kb. 4 cm átmérőjű kókuszgolyót tudtam készíteni.  

 


Zabkeksz 

A zabpehely nagyon egészséges, és a szervezetünkre is sok jótékony hatása van. Nagy mennyiségű proteint tartalmaz, tele van rostokkal, ami segíti az emésztést, emellett a bőrre is jó hatással van. Számos módon elkészíthető, melyek közül az egyik személyes kedvencem a zabkeksz. 

Hozzávalók: 

  • 145g zabliszt 
  • ½ teáskanál sütőpor 
  • egy csipet só 
  • 60g méz 
  • 1 tojás 
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 100g csokidarabka 

zabkeksz_1_1-min.jpgElkészítés: Előmelegítettem a sütőt 190 fokra. A száraz hozzávalókat összekevertem, majd egy külön tálban elektromos habverővel felvertem a tojás, a méz és a vanília aroma keverékét. Hozzáadtam a száraz hozzávalókat és a csoki darabokat, majd az egészet összegyúrtam. Kekszeket formáztam a masszából és egy sütőpapírral kibélelt tepsire tettem őket. 10-15 percig sütöttem, amíg szép, aranybarnák nem lettek. Ez a mennyiség nekem 7 darab kekszre volt elegendő.  

 

2020. május 16.

süti beállítások módosítása