A 2020-as őszi félévben a a járványhelyzet miatt nem a megszokott módon kezdjük egyetemi tanulmányainkat. Összegyűjtöttük a legfrissebb információkat a beiratkozásról, a tárgyfelvételről és a diákigazolvány igényléséről. Olvasd el, hogy gólyaként mik a legfontosabb teendőid szeptember 7-ig, az első tanítási napig!
Írta: Mohos Lilla & Taxner Tünde
Milyen lesz a beiratkozás?
Idén a Corvinuson a beiratkozás lesz az első esemény, mert a szokásos tanévnyitó ünnepség a járványhelyzet miatt elmarad. Eredetileg a beiratkozás egy nagyobb, közösségépítő esemény lett volna, de a múlt pénteki szabályozások szerint csak meghatározott idősávban és kizárólag az adminisztratív teendők elvégzése miatt lehet majd bemenni az egyetemre. A tájékoztató előadások online lesznek szeptember 3-án. A HÖK által szervezett 0. heti online információs rendezvényeket pedig ebben a Facebook-eseményben találod.
A beiratkozás pontos időpontjáról és helyszínéről tájékoztatást az egyetem honlapján találsz. Szak és névsor szerinti bontásban fél órás idősáv áll rendelkezésre, és az épületen belül meghatározott útvonalat kell majd követni, amit ugyancsak a honlapon nézz meg.
A maszkviselés végig kötelező lesz, és nagyon figyelj, mert plusz dokumentumokat is ki kell tölteni.
A beiratkozáson kötelező részt venni, mert a sikeres felvételi önmagában nem elegendő, a hallgatói jogviszony valójában a beiratkozással jön létre. (Indokolt esetben az egyetem honlapján található „Meghatalmazás mintával” más személy is eljárhat helyetted.)
Mit vigyek magammal a beiratkozásra?
Ami feltétlenül szükséges:
I. Személyi nyilvántartáshoz szükséges dokumentumok
- Személyazonosító igazolvány + FÉNYMÁSOLAT
- Lakcímkártya + FÉNYMÁSOLAT
- TAJ kártya + FÉNYMÁSOLAT
- Adóazonosító jel igazolására szolgáló kártya + FÉNYMÁSOLAT
- Lakossági folyószámla-szerződés számlaszámát igazoló dokumentum MÁSOLAT
II. Végzettséget igazoló dokumentumok
- Érettségi bizonyítvány + FÉNYMÁSOLAT
- Nyelvvizsga bizonyítvány(ok) + FÉNYMÁSOLAT
III. Egyéb
- Egy darab igazolványkép a hátoldalán a név és szak megjelölésével.
- Kék színű toll.
- Amennyiben önköltséges képzésre vettek fel, akkor az önköltség befizetéséről szóló, hitelt érdemlő igazolás.
- Kinyomtatott és aláírt tűz- és munkavédelmi oktatásról szóló dokumentum.
Fontos kiegészítő dokumentumok
COVID-19 nyilatkozat: A NEPTUN rendszer felületén elérhető nyilatkozatot a személyes beiratkozást megelőzően kell kitölteni. A nyilatkozat kitöltése előzetes feltétele az eseményen való részvételnek, a hallgatói státusz létrejöttének és bármilyen ügyintézésnek, regisztrációnak, illetve a tárgyfelvételnek. Elérése: Neptun -> Ügyintézés -> Kérvények -> Kitölthető kérvények -> COVID kérdőív
Beiratkozási lap és képzési szerződés dokumentuma: A NEPTUN rendszerben elérhető dokumentumokat két példányban kinyomtatva, hiánytalanul kitöltve és aláírva kell elvinni magaddal.Elérése: Neptun -> Információk -> Általános nyomtatványok -> Beiratkozási lap
Hogyan tudok diákigazolványt igényelni?
A diákigazolvánnyal kapcsolatos legfontosabb tudnivaló, hogy csak azon hallgató igényelheti, aki már beiratkozott és jogviszonyt létesített az egyetemmel. Az egyetemi honlapon lépésről-lépésre elolvashatjátok az igénylés módját. A félévek során pedig a Tanulmányi Osztály munkatársai értesítenek az igazolvány, vagy a matrica átvételéről.
Lehetőség van ideiglenes igazolvány igénylésére is, amennyiben nem érkezik meg a az új diákigazolvány a középiskolai kártya lejárta előtt. Ez ideiglenesen ugyanúgy alkalmas a kedvezményekhez.
Mikor vehetem fel az első tárgyakat?
A 2020/2021-es őszi tantárgyfelvétel időpontja az új beiratkozási rendelkezések miatt megváltozott. Az első évfolyamosoknak szeptember 4-én lesz, a pontos időpontról a honlapról tájékozódhatsz.
A tárgyfelvétel a Neptun rendszerén keresztül zajlik, a félév aktív státuszra állítása után. A Neptunról és a tanulmányokhoz szükséges többi informatikai rendszerről többet ebből a cikkünkből tudhatsz meg. A félévet a Neptun Ügyintézés fülén belül a Beiratkozás/bejelentkezés menüben tudod aktiválni. A tárgyakat pedig ezután a Tárgyak fülön a Tárgyfelvétel menüpontban találod.
A tárgyfelvételi időszak szeptember 11-én 12:00 óráig tart, ez idő alatt lehetőség lesz a felvett tárgyak módosítására, cseréjére. Az első héten tehát kipróbálhatod azt, ami érdekel, és ha nem tetszik, még változtathatsz az órarendeden.
Tartsatok továbbra is velünk, a következő hetekben sok tartalommal fogunk jelentkezni, ami csak hozzátok, gólyákhoz szól! Facebookon, Instagramon és LinkedIN-en is megtaláltok Bennünket!
Képek: Ressely Kinga & Szép Zsóka