George Ezra és Budapest

Biztosan mindenki ismeri George Ezra Budapest című számát, aki meg azt hiszi, hogy nem, az rá fog jönni a dal hallatán, hogy de. Csak kattintsatok a videóra!

Azon elgondolkoztatok már, hogy mi köze a dalnak a mi fővárosunkhoz, ami egyre több rendezőt ragad meg és egyre több hollywoodi hírességet vonz (részben az amerikai celeb nagykövetünknek köszönhetően)? 

 

Forrás: Youtube

Először én is arra figyeltem fel, hogy a szöveg azzal kezdődik, hogy „my house in Budapest”. Mondtam is magamban, hogy na, megint van egy egész jó új magyar énekesünk ezek szerint, aztán kiderült, hogy George Ezra nemhogy nem magyar, de ráadásul most az egyik legfelkapottabb brit énekes. Természetesen jó patrióta lévén utánanéztem Wikipédián a zeneszöveg történetének és elég furcsa, amit találtam. Budapest tényleg megihletett már sokakat, például "A kém" rendezőjét is, aki simán el tudta hitetni a nézővel, hogy a képkockákat Rómában vagy Párizsban forgatták, miközben az egész film a fővárosunkban és a Balatonnál lett felvéve. Ez a történet azonban inkább hasonlít Wes Anderson Grand Budapest Hoteljének párhuzamára a várossal: Magyarországon soha életében nem is járt az énekes. Na de akkor az USA-ban található szellemváros temetője ihlette meg? Nem talált!

2015 egyik legfelkapottabb dalocskájának egy elég érdekes története van. Ezra ezt nyilatkozta a Daily Telegraphnak:

Éppen Malmöben voltam és akkor tartották az Eurovíziót, amiről nekem fogalmam sem volt, mindenesetre mindenki nagyon izgatottnak tűnt miatta és bulizott.  Én viszont nem tudtam, hogy este 10 óra után nem lehet alkoholt venni. Végül egy parkban egy sráctól vettem valami rumféleséget, amit aztán a buliban meg tudtam inni. Akárhogy is, másnap a budapesti vonattal kellett volna mennem, de annyira másnapos voltam, hogy nem volt semmi kedvem elérni. Így írtam meg a dalszöveget, ami arról szól, hogy mérföldekre vagyok Budapesttől.

Hát, Ezra, köszönjük ezt a történetet… Reméljük, azért egyszer hozzánk is eljössz majd, és nem leszel ennyire kiütve!

süti beállítások módosítása